Az „Auto Emoción”, és a „Versengés a vérünkben van” című szlogenek után most az ötletes „Enjoyneering” kifejezés valóságtartalmát van szerencsénk megvizsgálni, hogy kiderüljön, vajon a németes precizitás megfejelhető-e annyi szívvel és lélekkel, hogy a Seat újra felkerüljön az autóipar térképére.
Mindenesetre teendő lesz bőven, hiszen dicséretes módon még a bemutatón is felkerült az előadás diáira, hogy a forgalmazó szilárd elhatározása az ügyfélbizalom újbóli elnyerése, amit a márka fékevesztett hazai partnerei az elmúlt években oly nagy bőkezűséggel herdáltak el. A ködösen árnyalt folyamatok annál is inkább sajnálatosak, mert maga a termék végre a helyére került, még ha a portfólió a konszernen belül továbbra sem találja a saját identitását.
Nem találja, noha a Jorge Diez által dirigált tervezők mindent kihoztak a koncepcióból, ami a sziluett kötöttsége mellett még megvalósítható volt. Nem csalás, nem ámítás, a Leon igazán meghatározó jelenség, ami elsősorban a trapéz alakban elhúzott LED-es menetfényeknek és a karosszéria markáns árnyékoló domborításainak köszönhető. Az első fényszórók valóban a megjelenés meghatározó elemei, de részleteikben a külső visszapillantó tükrök is olyan gyönyörűek, hogy egy vitrinben önálló kiállítási tárgyként is megállnák a helyüket. Hátrafelé haladva a pengeéles fénytörő vonalakon siklik végig a tekintet, hogy végül a keskeny, sportos lámpákon múljanak ki a harcias kedélyek.
Az utastérben sajnos lanyhulni kezdenek az érzelmek, ami elsősorban az anyagok egységes komorságának köszönhető, hiszen nincs itt semmi, ami megtörné a fekete berendezés ridegségét, amit legfeljebb csak az 527 ezer forintot kóstáló bézs bőrkárpittal szoríthatnánk a háttérbe. Szemráncolásra annak ellenére is okunk van, hogy az összeszerelést alapvetően nem érheti kritika, s a kezelőszervek többsége sem különbözik a felmenőétől – csak éppen a konszern ismerőinek kilométerekről szemet szúrhatnak azok a jellegzetes kopásra hajlamos kapaszkodók és behúzók, amiket több mint 10 év után sem sikerült helyettesíteni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!