Így duruzsol a Dacia brutális versenyautója

A svéd versenyző sokat vár a román népautótó versenyváltozatától, hisz a Daciát már csupán egyetlen győzelem választja el a százas jubilálástól.

Járai Tamás
2013. 04. 17. 5:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hallva a márkaválasztást, sokan nem tennének egy fabatkát se a románok harci szekerére, hisz a gyártó nem versenyautóiról, hanem sokkal inkább kedvező árú modelljeiről ismert, bár már a szocialista érában is indultak olyan híres versenyeken, mint például az Acropolis Rally.

Ám mióta a Renault-val közösen építik a márka arculatát, újra szépen szerepeltek már több versenysorozatban. Alain Prost például számos sikert, még bajnoki címet is elért a Daciával a francia jégrali-bajnokságon, az Andros Trophyn. A „Professzor” először egy V6-os, 350 lóerős Renault motorral mind a négy kerekét hajtó, és kormányzó, csővázra épült Dusterrel írta át a jég tapadási együtthatóját, amit egy hasonlóan  végletekig átalakított Lodgy „Glace” követett, mellyel 2012-ben összetettben is nyert.

 

A Dacia második nagyobb motorsportos dobását 2011-ben mutatta be a legendás Pikes Peak versenyen a Duster „No Limit” vadállat személyében, melyet egyből a „király kategóriában”, a szinte semmi megkötést nem tartalmazó Unlimited géposztályban indítottak. És láss csodát, egyből a harmadik helyen végeztek a 850 lóerős modellel, melynek Nissan VR 38 DETT kódjelű tuningolt hajtóművét egy Nissan a GT-R-ből kölcsönözték.

Andersson autója a márka versenyprogramjának harmadik jelentős lépcsőfoka lesz, és azért úttörő, mert ez az első komoly és ráadásul gyári támogatású Dacia a Renault égisze alatt, mely aszfalton próbál borsot törni a konkurenciának az S2000-res Logan és Sandero próbálkozások után. Sokat is várnak a versenygéptől – a TTA – Racing Elite League összesítésében tavaly csak a 13. helyezésig jutó Andersson úgy tervezi, hogy idén az évad második felében már jó eséllyel szállhat harcba a dobogós helyezésekért a Daciával.

Mielőtt Andersson autója éles versenyen is bemutatkozna, szélcsatornás teszteken fogják vizsgálni a jármű aerodinamikai paramétereit és április 16-18 között helyt kell állnia egy hivatalos STCC-s teszten, hogy elvégezhessék rajta az utolsó simításokat. Kíváncsian várjuk, hogy a TTA 2013-as szabályai szerint épített, kívülről a Logan formavilágát magára húzó, ám igazából csővázas héjra épült szénszálas karosszériával megáldott, 3,5 literes V6-os motorral hajtott autó végül beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Egy biztos, a menetteljesítmények már most elég impozánsak, hisz a mindössze 1000 kg-os méregzsák 3 másodpercen belül teljesíti a 0–100-as sprintet, és a végsebessége a 270 km/h körüli impozáns értéket is meghaladhatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.