Korábbi tesztünkben már ecseteltük a C3 Picasso előnyeit, a minőségi és csendes belteret, a jó és takarékos motort, valamint a finom részleteket, melyek miatt néhány távol lévő kapcsoló és a kormány által kitakart kijelző már fel sem tűnik. Kétségtelen, hogy a külső-belső finomságok terén a visszafogottabb konkurencia nem tudja/nem akarja felvenni a versenyt a legkisebb Picassóval.
Mindehhez kényelmes ülések és jó vezethetőség társul, ráadásként pedig az egyébként is jó átláthatóságot és manőverezhetőséget immár a navigációval együtt elérhető tolatókamera is szavatolja. Utóbbiért ráadásul mindössze 35 ezer forintot kell az asztalra tennünk, de csak miután leróttuk a navigációs rendszer 220 ezer forintos árát.
A hajtáslánc is a régi ismerős, ám a külső átfésülésével a lemezek alatt is felfrissülés történt. Bár a benzinmotorok és a gyengébb dízel továbbra is ötsebességes váltóval elérhető, a felejthető robotizált váltó mellett az erősebbik gázolajos kivitelhez már hatfokozatú kézi váltó jár, amely autópályán is kellemes fogyasztást szavatol. A jobban, precízen kapcsolható egység az átdolgozott motorral a tisztességes erőtöbblet ellenére is 3 deciliterrel kevesebbet vett magához az Autó Pult normakörön, az így kijött 5,1 l/100 km pedig magért beszél.
Ehhez társul az erőforrás kivételes kulturáltsága: a 112 lóerős 1.6 HDi rezgéseiből és zajaiból kevés érkezik a kategóriájához mérten jól szigetelt karosszériába. A hosszabb legfelső áttétel pedig nem csak a takarékosabb nagy tempójú autózásról, de a valamivel mérsékeltebb zajterhelésről is gondoskodik. A maga 68,1 dB-es értékével a C3 Picasso még éppen hallható mértékben kínál alá a konkurenseknek.
A pontos, jól súlyozott kormányzáshoz a frissítéssel mintha egy fokkal feszesebbre hangolt futómű is társulna. A feszes helyett inkább a kevésbé puha a jó megfogalmazás, ugyanis a Citroën ékszerdoboza eddig is kényelmével, mint inkább kanyarvadász jellemével igyekezett lenyűgözi. Az úthibákat ezúttal is lelkesen nyeli a francia, ám egy hajszállal jobban tart, igaz, a csatolt lengőkaros konstrukció jellemzőjét, a nagyobb tempójú kanyarodásnál úthibákon való elpattogást ő sem tudja elkerülni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!