Itt vagyok, ragyogok: Citroën C3 Picasso teszt

A Citroën kis egyterűje a kategóriája egyik legcsillogóbb tagja volt, de nem ártott felvarrni a kvalitásaiban is erős C3 Picasso ráncait.

Szabó Péter
2013. 04. 13. 5:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korábbi tesztünkben már ecseteltük a C3 Picasso előnyeit, a minőségi és csendes belteret, a jó és takarékos motort, valamint a finom részleteket, melyek miatt néhány távol lévő kapcsoló és a kormány által kitakart kijelző már fel sem tűnik. Kétségtelen, hogy a külső-belső finomságok terén a visszafogottabb konkurencia nem tudja/nem akarja felvenni a versenyt a legkisebb Picassóval.

Mindehhez kényelmes ülések és jó vezethetőség társul, ráadásként pedig az egyébként is jó átláthatóságot és manőverezhetőséget immár a navigációval együtt elérhető tolatókamera is szavatolja. Utóbbiért ráadásul mindössze 35 ezer forintot kell az asztalra tennünk, de csak miután leróttuk a navigációs rendszer 220 ezer forintos árát.

A hajtáslánc is a régi ismerős, ám a külső átfésülésével a lemezek alatt is felfrissülés történt. Bár a benzinmotorok és a gyengébb dízel továbbra is ötsebességes váltóval elérhető, a felejthető robotizált váltó mellett az erősebbik gázolajos kivitelhez már hatfokozatú kézi váltó jár, amely autópályán is kellemes fogyasztást szavatol. A jobban, precízen kapcsolható egység az átdolgozott motorral a tisztességes erőtöbblet ellenére is 3 deciliterrel kevesebbet vett magához az Autó Pult normakörön, az így kijött 5,1 l/100 km pedig magért beszél.

Ehhez társul az erőforrás kivételes kulturáltsága: a 112 lóerős 1.6 HDi rezgéseiből és zajaiból kevés érkezik a kategóriájához mérten jól szigetelt karosszériába. A hosszabb legfelső áttétel pedig nem csak a takarékosabb nagy tempójú autózásról, de a valamivel mérsékeltebb zajterhelésről is gondoskodik. A maga 68,1 dB-es értékével a C3 Picasso még éppen hallható mértékben kínál alá a konkurenseknek.

A pontos, jól súlyozott kormányzáshoz a frissítéssel mintha egy fokkal feszesebbre hangolt futómű is társulna. A feszes helyett inkább a kevésbé puha a jó megfogalmazás, ugyanis a Citroën ékszerdoboza eddig is kényelmével, mint inkább kanyarvadász jellemével igyekezett lenyűgözi. Az úthibákat ezúttal is lelkesen nyeli a francia, ám egy hajszállal jobban tart, igaz, a csatolt lengőkaros konstrukció jellemzőjét, a nagyobb tempójú kanyarodásnál úthibákon való elpattogást ő sem tudja elkerülni.

De hogy áll a költségek terén? A csúcs dízel csak a legjobb felszereltségi szinten, a márka árlistájába fixen beépülő kedvezménnyel 5,235 millió forintért elérhető, ezért viszont már nagyon jó felszereltséget kapunk. Ha kevesebbet autózunk családdal, az időközben 7 deciliterrel takarékosabbá váló 90 lóerős kivitel is jó ajánlat lehet a maga 335 ezer forintos árelőnyével, de az erősebbik öngyulladós dinamikája megéri a felárat.

Már csak azért is, mert a legkisebb Picasso nem minősül drágának. Egy 110 lóerős Opel Meriva 1.7 CDTi-be például ugyanilyen felszereltséggel listaáron közel félmillió forinttal drágábban ülhetünk be. A Hyundai ix20/Kia Venga párosból utóbbi kínál csak erősebb dízelt, igaz, itt 115 lóerővel gazdálkodhatunk. Őt viszont már 4,75 millió forintért megkaphatjuk, noha például navigációs rendszert, valamint a Picasso néhány fejlettebb extráját hiába is keressük a felszereltségi listában. Ám itt lép a képbe a Citroën autócsere programja, amely további 650 ezer forintos árelőnyhöz juttathat minket. Még előhúzhatjuk a kalapból a szintén korosodó Skoda Roomstert, amely viszont borsos árával veszi el a kedvünket, valamint a Nissan Note-ot, melynek esetében inkább megvárnánk az új generációt. A következő adu ászt ő húzhatja elő a pakliból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.