Az importőr nem meglepő módon az ügyfélkör kedvenc hajtáslánc-konfigurációjában rendelte le a tesztautót, vagyis a jól ismert 184 lóerős 20d dízelmotor a világ egyik legjobb automata váltójaként aposztrofált nyolcfokozatú, bolygóműves ZF-szerkezeten keresztül juttatja nyomatékát a négy kerékhez az xDrive összkerékhajtáson keresztül. Bár a szinte érintetlenül hagyott külső alapján nehéz felismerni a frissített X1-et, a modellközi beavatkozás nagyon jót tett a hobbiterepesnek, hiszen a BMW az ügyfelek negatív észrevételeiből okulva nyúlt az autóhoz, így többek között élhetőbbé varázsolták a mérnökök a futóművet, az utastérben pedig egy fokkal jobb anyagokat használ fel a gyártó.
Az E90-estől örökölt alkotóelemeknek köszönhetően a 4,5 méternél kompaktabb X1 utasterében továbbra is a hagyományos bajor formavilág köszön vissza. Noha a minőségérzet javult valamelyest, azért nem esünk hanyatt a fejlődéstől: a műszerfal középső és alsó része bizony kemény műanyagozást kapott, sőt néhány pontatlan illesztést és sorjás élt is találtunk a belsőben.
Fentieket leszámítva nehéz éles kritikával élni a beltér kialakítását illetően, amely a gyártótól megszokottan távolságtartóan funkcionális, átgondolt, és nagyszerűen tükrözi az aprólékos tervezést. Elöl a kényelemmel és a helykínálattal szerencsére minden rendben van, egyedül a komorabb fekete berendezés, illetve a navigációs rendszer hiánya hozott némi sivárságot a prémium összképet néhol mellőző tesztautóba.
A hátsó traktusban a körülbelül 15 centiméterrel rövidebb hossz ellenére hasonló a helykínálat, mint a 3-as kombi verziójában, amit bár sokan kritizálnak, a gyakorlatban, helyes első ülésbeállítással 190 centiméteres felnőttek számára is elegendő. Ugyanez mondható el az alaphelyzetben 420 literes csomagtérről is, annak ellenére, hogy 70 literrel kisebb, mint a puttonyos 3-as esetében. Figyelmességként még apróbb tárgyak tárolására alkalmas rekeszeket is kapunk, igaz, a legtöbb szerethető részlethez hasonlóan ezekért is felárat kell fizetnünk. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák legalább jó szolgálatot tesznek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!