A Porsche Múzeumot talán senkinek sem kell bemutatni. Stuttgart-Zuffenhausen legimpozánsabb épülete egy kiváló étterem és egy felújítórészleg mellett néhány tucatnyi mérföldkőnek ad otthont. A német sportautógyártó történelme viszont sokkal több különlegességet tartogat, mint hogy minden beférjen a látogatható kiállításra. Közel 500 ismert, titkos vagy elfeledett típus, koncepció, kezdemény található a múzeum félreeső raktárában, ahova a 911 50 éves születésnapja alkalmából exkluzív bepillantást nyerhettünk.
Már a belépő is magáért beszélt. Egyszerű vasajtón belépve egy hóbortosan öltözött, könyvtáros alkat fogadott minket, akin azonnal látszott az izgalom, hogy bemutassa az autókat. Nem csoda: itt tényleg nem gyakran fogadnak látogatókat. De én alig tudtam figyelni szívélyes vendéglátónkra, a háttérben már rögtön egy igazi ritkaság vonta magára figyelmemet. Nagyon kevesen tudják, hogy a 993-as kódjelű 911-ből készült Speedster.
A hivatalosan nem is létező szériából kettő látott napvilágot. Az egyik – egy Cabriolet utólagos átépítése a Porsche Exclusive részlegben – Jerry Seinfeld számára készült 1998-ban. Az egyetlen igazi, sötétzöld Speedster azonban Ferdinand Alexander Porsche számára készült 1995-ben, hogy az autóipar prominens személyisége a 60. születésnapját méltó módon ünnepelhesse vele. Hát ő állt velem szemben.
Ezek után megkezdődött a gyors tárlatvezetés. A Carrera 4 összkerékhajtás prototípusa és egy Porsche motorkerékpár mellett úgy mentünk el, mintha ott sem volna. Pedig utóbbi is nagyon érdekes történet. A gyár ugyanis mérnöki erejét kihasználva nagyon sok megrendelőnek dolgozott, így például a német rendőrségnek is. Az állami felkérésre létrehozott megoldásuk pedig a korabeli tökéletes szolgálati motor címszó alatt jött létre. Az egykori „kémfotós” tesztautók között állt egy 959-es farrészt magán hordó 993-as. A szuperautó–sportautó hibrid a két rokon típus közé ékelődött volna be a kínálatba, hogy a Turbónál gyorsabb, de a technikai csúcsokat megmászó 959-nél elérhetőbb legyen. Végül a gazdasági körülmények közbeszóltak, pedig a 996 előtt ő lett volna az első vízhűtéses boxerhatos motorral szerelt 911-es. Az itt pihegő példányban viszont meglepő módon V8-ast találtunk, mindenféle műszerekkel teletűzdelve.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!