Noha a prémium kategóriában könnyelmű választási lehetőséget kínál a klasszikus német trió, a különbözni akarás, a stílusosság ösvényén haladva olyan értékeket fedezhetünk fel, amelyek kétségkívül szolgálnak másutt elérhetetlen élményekkel. Vajon a járt utat érdemes-e elhagyni a járatlanért?
Akármennyire is röghöz kötöttek vagyunk, s az objektivitás az egyik legfontosabb védjegyünk, az XF Sportbreak esetében bizony el kell térnünk hagyományainktól, a fémszobrászat egyik kiválósága egyszerűen nem engedi meg, hogy szó nélkül hagyjuk. A szinte tökéletesre csiszolt sziluett könnyed vonalakkal határolt, a lényeg pedig ezúttal is a részletekben rejlik, azokból pedig számtalan gondoskodik az elegáns, mégis sportos összkép harmóniájáról.
Az utastérbe csöppenve ugyancsak érezzük az előbb felvázolt törődést, a csábítás művészete egyértelműen a Jaguar erényei közé sorolandó. A kényelmes ülésekbe csusszanva ugyan elsőre kissé szűkösnek tűnik az XF, de elöl és hátul is tisztességes a helykínálat, utóbbi esetében még a nyúlánkabbaknak sem kell aggódniuk, a csomagtér pedig emberes térfogattal bír, s praktikus rögzítőelemeknek sincs híján. A kalaptartó megoldása ellenben a kategóriához mérten elnagyolt, a rögzítés és a felpattintás már a középkategóriában is elegánsabb és okosabb kivitelezésű.
A puha tapintású fekete bőr, a divatos textúrával ellátott alumíniumbetét és a zongoralakk tipikus belső hangulatot eredményez, azonban a megannyi lehetőség közül érdemes bátrabban válogatni a kárpitok és betétek között. Az apró finomságok természetesen itt sem maradnak el: az érintésre kapcsolódó belső fények, a kékes hangulatvilágítás, a síkból gombnyomásra kiemelkedő váltóvezérlő tárcsa és az előbukkanó szellőzőrostélyok, a kesztyűtartó elegáns krómgombja az eddig tapasztaltakkal szemben más dimenzióba repíti az utasokat. A középkonzolt uraló érintőképernyős fedélzeti rendszer ellenben rettentően lelombozó. Némi megszokás árán ugyan jól kezelhető a felület, de a logika és az ergonómia messze nem az erőssége, a reakcióidőről pedig inkább ne is beszéljünk, a navigáció bizonyos pontjaiban a lassúság már-már veszélyesnek mondható.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!