SUV-k kora: a Mercedes–Benz a GLA-val erősít

A BMW nemrégiben az X6-os kistestvérével mutatta meg, milyen széles palettát tud kínálni, a csillagosok pedig a GLA-val frissítenék a vérvonalat.

Csizsek Ádám
2013. 04. 20. 16:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koncepció a sanghaji autószalonon debütált, s a márka állítása szerint meglehetősen közel áll a gyártáskész verzióhoz a képeken látható tanulmány, ezek alapján vagány stílusra és bártor vonalakkal kialakított formára számíthatunk. A gyártásra megérett modell az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. Maga a GLA 4,38 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,57 méter magas, azaz minden dimenziójában felülmúlja az alapokat nyújtó kompaktot, az A osztályt. A 2,69 méteres tengelytáv emellett jó helykínálatot sejtet.

A modern crossoverek minden fontos jegyét viseli a tanulmány, ennek megfelelően sokkal mokányabb külső jellemezi az A osztályénál: a védelmet nyújtó műanyag betétek, a vaskosabb lökhárítók, a hangsúlyosabb kerékívek mind felelősek a látványért. Szokás szerint a kerékmérettel sem fukarkodtak a stuttgartiak, a GLA 20 hüvelykes könnyűfém felnijein 255/45 R20-as abroncsok feszülnek.


Az utastérben a prémium hangulaté a főszerep természetesen, az A osztály által szolgáltatott alapokat finom anyagok és tetszetős betétek, illetve egyedi műszercsoport varázsolja kívánatosabbá, de a szériára szánt modellben nyilván józanabb képpel szembesülünk majd.

A lemezek alatt természetesen nem várható nagy meglepetés, de az A futóművét alaposan átalakították a megváltozott igényekhez, mialatt a motortérben a testvérmodell hajtásláncai szerepelnek majd, így jelen pillanatban a 250-es motor, azaz a 211 lóerős benzines kétliteres négyhengeres mozgatja a tanulmányt. 4MATIC összkerékhajtás persze jár az autóhoz, a váltás feladatát pedig a Mercedes dupla kuplungos 7G-DCT szerkezetére bízták.

 

Az induló modelleket józanabb alapmotorokkal látják majd el, de a hírek szerint GLA 45 AMG néven érkezik majd a típus legkeményebb verziója, várhatóan 360 lóerővel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.