A koncepció a sanghaji autószalonon debütált, s a márka állítása szerint meglehetősen közel áll a gyártáskész verzióhoz a képeken látható tanulmány, ezek alapján vagány stílusra és bártor vonalakkal kialakított formára számíthatunk. A gyártásra megérett modell az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. Maga a GLA 4,38 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,57 méter magas, azaz minden dimenziójában felülmúlja az alapokat nyújtó kompaktot, az A osztályt. A 2,69 méteres tengelytáv emellett jó helykínálatot sejtet.
A modern crossoverek minden fontos jegyét viseli a tanulmány, ennek megfelelően sokkal mokányabb külső jellemezi az A osztályénál: a védelmet nyújtó műanyag betétek, a vaskosabb lökhárítók, a hangsúlyosabb kerékívek mind felelősek a látványért. Szokás szerint a kerékmérettel sem fukarkodtak a stuttgartiak, a GLA 20 hüvelykes könnyűfém felnijein 255/45 R20-as abroncsok feszülnek.
Az utastérben a prémium hangulaté a főszerep természetesen, az A osztály által szolgáltatott alapokat finom anyagok és tetszetős betétek, illetve egyedi műszercsoport varázsolja kívánatosabbá, de a szériára szánt modellben nyilván józanabb képpel szembesülünk majd.
A lemezek alatt természetesen nem várható nagy meglepetés, de az A futóművét alaposan átalakították a megváltozott igényekhez, mialatt a motortérben a testvérmodell hajtásláncai szerepelnek majd, így jelen pillanatban a 250-es motor, azaz a 211 lóerős benzines kétliteres négyhengeres mozgatja a tanulmányt. 4MATIC összkerékhajtás persze jár az autóhoz, a váltás feladatát pedig a Mercedes dupla kuplungos 7G-DCT szerkezetére bízták.
Az induló modelleket józanabb alapmotorokkal látják majd el, de a hírek szerint GLA 45 AMG néven érkezik majd a típus legkeményebb verziója, várhatóan 360 lóerővel.