A látszat azonban csal, hiszen a népszerű üzleti limuzin legújabb generációja pillanatnyilag annak ellenére is a világ leginnovatívabb autója, hogy a hajtásláncok terén a leköszönő modellekhez viszonyítva nem kíván csodát tenni. A típus bemutatója több szempontból is mérföldkő, hiszen a Maybach után maradt űrt nem csak Olymposzi magasságokba emelkedve kell betöltenie, de az újdonság a két szinten is hosszított tengelytávolságú kivitelek mellett a kupé és a kabrió változatok előfutára is egyben.
Mindez annyit tesz, hogy a külcsínnek a sportosság és az elegancia tökéletes összhangjára kellett törekednie, de oly módon, hogy a műszaki követelményekkel sem szabadott kompromisszumot kötnie. A célkitűzés eredményességéről árulkodik, hogy külső méreteit tekintve hiába növekedett az autó, összességében mégis filigránabbnak, légiesebbnek hat.
Ezt az állítást mi sem támasztatná jobban alá, mint a kategóriában kiemelkedő 0,24-es légellenállási együttható, ami a további optimalizációnak köszönhetően az S 300 Bluetec Hybrid esetén 0,23-as értékével a márkatárs CLA mellett felállhat a dobogó legfelsőbb fokára. Ne gondoljuk azonban, hogy ennek csak a hatékonyság növelésében van szerepe, hiszen a jobb aerodinamikai jellemzők szerényebb menetzajt, összességében nagyobb komfortérzetet is eredményeznek. A kényelemhez a futómű is asszisztál, azonban a felfüggesztést csupán a hagyományos értelemben adaptívnak nevezni még kevés volna.
A frissen debütáló S osztály ugyanis a szenzorfúzió kiterjesztése révén az egyes alrendszerek integrációját új alapokra helyezi, azaz a menetdinamikai, radaros, lidaros, kamerás, ultrahangos érzékelők által gyűjtött adatokat a központi vezérlőegység teljes környezeti modellt felállítva dolgozza fel, ezzel pedig képessé válik arra, hogy minden körülmények között, egészen képtelennek tűnő szituációkban is a tökéletes arany középutat találja meg. Mindezek fényében talán van joga a Mercedesnek a futóművet övező technológiát „Magic Body Control” névre keresztelni. Ennek jegyében a sávtartásra, objektumfelismerésre is használatos sztereó kamera már az útegyenetlenségeket, kátyúkat is észleli, s ezekre reagálva a vezérlés már előre felkészíti a felfüggesztést.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!