Ami a külcsín vonzerejét illeti, a teljes kép kialakítása mindenkinek a saját ízlésére bízható, de ettől függetlenül kétségtelen, hogy a lekicsinylő sztereotípiákat jó messzire elhajíthatjuk magunktól, hiszen az újdonság modern megjelenése nem ad okot a szégyenkezésre. Noha a típus a cég miden termékéhez hűen a „B0” elnevezésű padlólemezre épül és az autó a B oszlop vonaláig nem is különbözik a Sanderótól, tengelytávolsága kistestvérénél 45 mm-rel hosszabb, amiből főként a második sor utasai profitálhatnak; így például akár 190 centiméter magas felnőttek is kényelmesen foglalhatnak helyet mindkét üléssorban.
Mindeközben a hátsó túlnyúlás gyarapodásával méretes csomagtartónak örülhetünk, noha az 510 literes űrtartalom azért a fedél egyszerű, lengőzsanéros megoldásának hatására maradéktalanul nem kihasználható. Öröm az ürömben, hogy a középső felszereltségi szinttől a 2/3-1/3 arányban egyetlen mozdulattal a padló síkjába dönthető háttámláknak köszönhetően hosszabb tárgyakat is szállíthatunk.
Tesztautónk a legmagasabb felszereltségi szintet képviselte, azaz a minden változatban rendelkezésre álló szervokormányt magasságában is tudtuk állítani, így pedig a vezetői pozíció nem hagyott nagyobb kívánnivalót maga után. Motorháztetőnk alatt az alapként szolgáló 1149 köbcentiméteres, négyhengeres benzines erőforrás teljesített szolgálatot, ami 5500-as fordulaton ébredő 75 lóerős teljesítménnyel és 4250-es magasságoktól rendelkezésre álló 107 Nm-es nyomatékkal szolgál.
Bizonyára már a puszta számadatokból sejthető, hogy a kimondottan rövid áttételek ellenére (a motor 130 km/h-nál már közel 4000-et forog) az alsó tartományban igencsak erőtlen és „tüdőgyenge” a kis hengerűrtartalmú szívómotor, ami csak 4000 felett talál érdemileg magára. Kész szerencse, hogy a tökéletlen kapcsolási érzetű ötfokozatú manuális váltó pontos, így a gyárilag 14,5 szekundumos, míg méréseink szerint „mindössze” 14 másodperces sprintidő dacára a hétköznapokban való helytállásra minden további nélkül képes a méretes, ám csupán 979 kg üres tömegű Dacia. A menetteljesítmények terén tehát ne várjunk kiugró értékeket, de a Logan átlagos használóit bőven kiszolgálja a bázis erőforrás, mely egyedül terhelten, illetve klímával kerül nehéz helyzetbe.