Bár első látásra egyértelmű, hogy a szépen lejtő farból puttonnyá változott hátsó traktus jobban terheli a CLS elegancia jegyében fogant vonalait, a végeredmény túlmutat a szubjektív szépség fogalmán. Az íjként feszülő övvonalat ékszerként megkoronázó világítótestek, az elegánsan lejtő tetőív kimondottan elegáns összképet ad, amelyet tesztautónk sportos konfigurációja sem leplez.
A CLS Shooting Brake is az E osztály padlólemezére épül: a tengelytávolságok a futóművekkel együtt megegyeznek, a technikai alapokat pedig szintén a W212 kódjelű felső-középkategóriás Benz biztosítja. A négyajtós esetében a hátsó sorban eddig 180 centiméter felett korlátossá váló fejtér a kombi karosszériával jócskán megnő, így négy felnőtt már gond nélkül terpeszkedhet a közel ötméteres csúcsputtonyosban.
A világ egyik legdrágább kombijaként a CLS az exkluzivitásnak is teret ad, így akár faburkolatú csomagtérpadlót és finom kárpitok tömegét kérhetjük hozzá. Ám míg utóbbi nálunk gazdagabb országokban hétköznapi teherhordóként szolgál, a CLS inkább a kompromisszummentes sikk fogalmát meríti ki. Így tehát senki sem botránkozik meg azon, hogy a kupéhoz hasonlóan ablakig pakolva 520 liternyi teret találunk a csomagtérben. Végtére is komoly bevetésekre tényleg ott az E osztály, amely már alapból is mintegy 700 liternyi pakkot képes elnyelni.
A LED technikájú speciális fényszórórendszer pedig gyönyörű ugyan, azonban nem tud egyértelmű előnyöket felmutatni a szériában járó xenonokhoz képest. Az ülésszellőztetés ugyanakkor remek szolgálatot tesz, és a multikontúr ülésekért mindenképp érdemes alig 200 ezret áldozni. A normál és sportprogramokkal ellátott, 620 000 forintba kerülő légrugózás szintúgy hasznos, ráadásul az autót gombnyomásra jócskán felemeli a rendszer, ami rosszabb úton való közlekedéskor vagy különböző akadályokon történő áthaladáskor roppant előnyös lehet az alaphelyzetben viszonylag alacsony hasmagasság miatt. Ennek ellenére hosszabb távon talán jobban járnak, ha acélrugókkal kérik az autót.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!