Sokan panaszkodnak, hogy hiába a gyártó által megadott, a reklámokban nagy számokkal szereplő vegyes fogyasztás, azt egyszerűen lehetetlen reprodukálni, sőt, az autó 20-30 százalékkal többet fogyaszt a beígért adatnál. Egyik oldalról jogos a reklamáció, hiszen a katalógus fogyasztási adatának akár a választás és vásárlás esetében is szerepe lehet, amely után csalódottság és becsapottság érzete lehet úrrá a tulajdonoson, másrészt viszont ok nélküli, hiszen a vásárlók jó része nincs tisztában a mérés folyamatával, illetve annak hátterével.
Valljuk be, nem volna helyénvaló pocskondiázni a gyártót a vegyes fogyasztási adat elérhetetlensége miatt, ha ki sem megyünk a városból négykerekűnkkel. Persze vitatkozhatunk azzal, hogy a bizonyos fogyasztásmérési eljárások összetétele mennyire életszerű, azonban ez semmiképp sem vezetne célra.
Nyilván ténylegesen nagy szeletet hasítanak ki az országúti – takarékosabb – etapok a manapság szabványos mérések metódusában, hiszen többen inkább a város forgatagában autóznak, ám másfelől ott vannak azok, akik inkább a városközi utazásokat preferálják, de nem feledkezhetünk meg azon tulajdonosokról sem, akik a kilométerek nagy hányadát az autópályán teszik meg. Épp emiatt jól körvonalazódik, hogy a fogyasztás tekintetében egzakt értéket nem is adhat meg a gyártó, hiszen jóformán mindenki más összetételben vezet városban, autópályán és főútvonalakon, miközben maga a vezetési stílus is nagyban befolyásolja a 100 kilométer alatt elfogyasztott üzemanyag mennyiségét, a domborzati és időjárási viszonyokról nem is beszélve.
Az Európai Parlament szabványos mérési eljárást vezetett be annak érdekében, hogy a gyártók teljesen azonos körülmények között bizonyíthassák termékük képességeit. Ez volna a 2001-ben lepecsételt NEDC (New Europen Driving Cycle – új európai menetciklus) mérés, amelyet a külvilágtól elzárva, egy fékpadon teljesít minden egyes modell. A mérés során rögzítik az összes mérhető paramétert, így a fogyasztást és a kipufogón távozó károsanyag-mennyiséget is. Ez idő alatt természetesen a menetszelet helyettesítő ventilátor biztosítja a szükséges légmennyiséget.