A W222 kódnevet viselő újdonság a német prémium márka talán legfontosabb modellje, hiszen ahogy az a luxusosztályban lenni szokott, a gyártó ezzel mutat be rengeteg újdonságot, technikai bravúrt. Ráadásul az új S osztálynak egy másodlagos feladata is lesz: a balul sikerült Maybach projekt után helyre kell tennie a márka zászlóshajóit megillető nimbuszt.
Ennek hatására a már ismerős verziókon túl (hagyományos, hosszított, CL és a később érkező, S-es alapokra épülő CL kupé) várhatóan a még kényelmesebb, hatalmas Pullman is visszatérhet, revansot véve például a Bentley Flying Spurön és a Rolls Royce Ghoston. Az új generáció, ahogy a hagyománykövető márkától már megszokhattuk, az elődök ismerős sziluettjét örökli.
A magasabbra nyúló, szélesebb hűtőrács még karakteresebb kiállást biztosít majd neki, míg a kiemelt, majd egyenletesen lejtő hátsó rész szintén erre a hatásra hajlik. A sportosabb küllemű modellről nincs pontos információnk, de sejthető, hogy az AMG (vagy AMG-sportcsomagos) verzióról van szól, miközben a hagyományos típus vélhetően elegánsabb lökhárítót kap majd. Belül még több változást tapasztalhatunk, ám az alapfilozófia a vetített műszerek és a központi forgóvezérlő okán változatlan marad. Természetesen a generációváltáskor kötelező méretgyarapodás itt is megfigyelhető lesz. Az újdonság alapból 3,035 méteres tengelytávját a hosszított verzió további 13 centiméterrel toldja meg, így növelve az 5116 mm-es karosszériahosszt 5246 mm-esre. Emellett 1,9 méteres szélesség és 1,5 méteres magasság szavatolja majd a bőséges helykínálatot.
Újdonság lesz az SL-ben már megismert, alumínium használatával történő könnyű építési mód. Az ennek hatására a mázsás súlytól megszabadított karosszéria (1925–2015 kg) alatt pedig elöl kettős keresztlengőkaros, míg hátul multilink felfüggesztést találunk a márka Magic Ride Control névre keresztelt, dőlésszabályozást, állítható lengéscsillapítást és légrugózást is magában foglaló futóművével. Emellett egy ügyes megoldás révén az S kamerák segítségével elemzi az autó elé „érkező” utat és ennek megfelelően a másodperc töredéke alatt hangolja át a futóművet.