Kiszivárgott az új Mercedes S osztály brosúrája

Eddig csupán lelkes kémfotósok képein tűnt fel a hamarosan érkező Mercedes–Benz S osztály, immáron azonban a gyári katalógust is megtekinthetjük.

Szabó Péter
2013. 05. 14. 15:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A W222 kódnevet viselő újdonság a német prémium márka talán legfontosabb modellje, hiszen ahogy az a luxusosztályban lenni szokott, a gyártó ezzel mutat be rengeteg újdonságot, technikai bravúrt. Ráadásul az új S osztálynak egy másodlagos feladata is lesz: a balul sikerült Maybach projekt után helyre kell tennie a márka zászlóshajóit megillető nimbuszt.

Ennek hatására a már ismerős verziókon túl (hagyományos, hosszított, CL és a később érkező, S-es alapokra épülő CL kupé) várhatóan a még kényelmesebb, hatalmas Pullman is visszatérhet, revansot véve például a Bentley Flying Spurön és a Rolls Royce Ghoston. Az új generáció, ahogy a hagyománykövető márkától már megszokhattuk, az elődök ismerős sziluettjét örökli.

A magasabbra nyúló, szélesebb hűtőrács még karakteresebb kiállást biztosít majd neki, míg a kiemelt, majd egyenletesen lejtő hátsó rész szintén erre a hatásra hajlik. A sportosabb küllemű modellről nincs pontos információnk, de sejthető, hogy az AMG (vagy AMG-sportcsomagos) verzióról van szól, miközben a hagyományos típus vélhetően elegánsabb lökhárítót kap majd. Belül még több változást tapasztalhatunk, ám az alapfilozófia a vetített műszerek és a központi forgóvezérlő okán változatlan marad. Természetesen a generációváltáskor kötelező méretgyarapodás itt is megfigyelhető lesz. Az újdonság alapból 3,035 méteres tengelytávját a hosszított verzió további 13 centiméterrel toldja meg, így növelve az 5116 mm-es karosszériahosszt 5246 mm-esre. Emellett 1,9 méteres szélesség és 1,5 méteres magasság szavatolja majd a bőséges helykínálatot.

Újdonság lesz az SL-ben már megismert, alumínium használatával történő könnyű építési mód. Az ennek hatására a mázsás súlytól megszabadított karosszéria (1925–2015 kg) alatt pedig elöl kettős keresztlengőkaros, míg hátul multilink felfüggesztést találunk a márka Magic Ride Control névre keresztelt, dőlésszabályozást, állítható lengéscsillapítást és légrugózást is magában foglaló futóművével. Emellett egy ügyes megoldás révén az S kamerák segítségével elemzi az autó elé „érkező” utat és ennek megfelelően a másodperc töredéke alatt hangolja át a futóművet.

A motorok széles választékát feltöltött V6-os, V8-as és V12-es erőforrások képviselik majd (dízelfronton hathengeresekre számíthatunk), melyek közül sok lesz az ismerős, mint ahogy a hibrid hajtáslánc és az összkerékhajtás sem marad ki a kínálatból. Bár egyes hírek arról szólnak, hogy itt mutatkozik be a márka új, 9 sebességes automata váltója, a nemrég kiszivárgott modellbrosúra erre némileg rácáfol.

Legalábbis az itt szereplő három motor, a 3 literes, 258 lóerős dízel, a 4,7 literes, turbós, 455 lóerős benzines és a továbbra is 3,5 literes, szívó V6-tal működő hibrid erejét továbbra is a hétsebességes automata közvetíti a hátsó kerekekhez, a szerényebb verzióknál 6,8, az izmosabbnál pedig 4,8 másodperces 0–100-as sprintet szavatolva. Azért a fogyasztás így is nagyon rendben lesz: a dízel 5,6; a hibrid 6,3; a turbós benzines pedig akár 8,6 literrel is beérheti 100 kilométeren. Már csak két napot kell arra várnunk, hogy minden kiderüljön – a hivatalos bemutatásról természetesen teljes információcsomaggal érkezünk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.