„A meleg évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké.” A nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint egy 100 km/h sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 méterrel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. Ez több mint egy autóhossz, vagyis a nyári gumiabroncsokkal szerelt személygépjármű megállásának pillanatában a téli abroncsokkal szerelt jármű sebessége még mindig 37 km/h.
Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, amely különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes. „Nagyjából 15 százalékos visszaesést mértünk a kormányzási precizitást illetően” – mondja Andreas Topp. Egy nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h sebességű kikerülési manőver téli abroncsokon már 70 km/h sebesség alatt is kritikus lehet nyári körülmények között.
A téli abroncs nyári használata még azoknak sem jó választás, akik kizárólag városi forgalomban használják autójukat. A meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának a mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15 százalékkal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását. Éppen ezért egyszeri befektetés után úgy járunk a leginkább gazdaságosan, ha a nyári gumiabroncsokat a meleg évszakban, a téli gumiabroncsokat pedig az év hidegebb hónapjaiban használjuk.