Szép ívekért és megragadó részletekért a BMW és az Infiniti háza táján épp jó helyen járunk. A bajorok – frissen kigyorsítva a Bangle-korszakból – a régi korok formai megoldásait (cápaorr) öntik nyakon jó adag letisztult eleganciával, megkapó fényforrásokkal és izgalmas gyűrésekkel, melyhez a tesztautón díszelgő M-sportcsomag lendületes sportosságot, sőt, szemből kifejezett agressziót is vegyít az összképbe. Éppen úgy, ahogy azt egy BMW-rajongó képzelné – és szeretné. Ugyanez elmondható az Infinitiről is, amely a nagy megméretésre az elegáns(abb) alapkivitelű külsővel érkezett (itt S betűt kapna a sportcsomag).
Az éleket viszont a márkától eddig megszokott módon szép ívekre cserélhetjük, és az összkép folyamatosságát egyetlen vonal sem töri meg. Ízlés kérdése, mint ahogy a belső tér megjelenése is, de azért ide már elfér a lábjegyzet. Az Infiniti ugyanis belül olyan minőséget mutat fel, amelyre eddig még senkinél nem volt példa ebben az osztályban. Bár az „M” Európában nem lóg ki az 5-ös/E-osztály/GS/A6 vérvonalból, valójában az amerikai léptékek szerint egy nagyon picit magasabbra született, amelyet jól szemléltet tesztautónk kialakítása is.
A barna bőr és az ezüstporral enyhén behintett japán fehér kőrisfa kombinációja olyan gyönyört okoz a vizuális konzervativizmustól eltekintő szemlélődőnek, amit soha sem felejt el. Itt sehol nem találunk kemény műanyagot, a kidolgozás elsőrangú, az összhatás pedig olyannyira elegánsan szemet gyönyörködtető, hogy a végeredmény bátran birokra kel a világ legszebb autóbelsője címéért – kategóriától függetlenül, akár egy Bentley-vel szemben is. Az ülések ezúttal kulcsszerepet játszanak, mégpedig meglepő módon az összehasonlító végkimenetelét befolyásoló eredménnyel.
Igazán irigylésre méltó helyzetben voltam 180 centiméteres magasságommal: az Infiniti tökéletes luxust biztosító foteljeiben is teljes kényelemmel merülhettem „alá”, élvezve a levegőt ionizátorral tisztító, friss humusz- és erdőillatot árasztó kétzónás automata klíma fuvallatait, és hallgatva a BMW középső szintű hifijével összehasonlítva fényévekkel szebben megszólaló 16 hangszórós Bose rendszer fülsimogatását. Ilyen tökéletes harmóniát legutóbb a Lexus LS430-as tartós tesztautó volánja mögött tapasztalhattam. És ehhez képest Vajda kolléga csak elkámpicsorodott képpel feszengett a közel ötméteres szedánban. Érthetetlen? Egyáltalán nem, ha figyelembe vesszük 193 centiméteres magasságát és az M30d üléseinek méreteit.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!