Ma még sajnos nem vezethettük az autót, éles karmait ugyanakkor már kivillantotta a 380 lóerős bemutatóautó, hiszen aktív sport kipufogórendszerét lehetőségünk volt meghallgatni. Bizonyára nem árulok el nagy titkot azzal, hogy nagyjából mindenki libabőrös lett a nem éppen visszafogott V6-os gurgulázástól/durrogástól, s az sem kérdés, hogy az autómániás közönség számára veszélyes drog ez a javából!
Halkan megjegyzem, hogy ha minden jól megy, rövidesen közelebbről is megismerkedhetünk a ragadozóval, s alig várjuk, hogy beszámolhassunk Olvasóinknak egy teszt keretében a kétüléses brit sportkocsiról, amelyet nagy gonddal fejlesztettek a mérnökök. Addig viszont fussuk át még egyszer a legfontosabb tudnivalókat az F-Type-ról, valamint nézzük, mennyiért vásárolhatjuk meg hazánkban a legizgalmasabb Jaguart.
Nos, a kétüléses roadster beszálló modellje jelenlegi árfolyamon számolva regisztrációs adóval együtt bruttó 23,3 millió forinttól elérhető. Ez nem kevés pénz, viszont ennyiért már a háromliteres kompresszoros V6-os „gyengébbik”, 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot leadó átiratát kapjuk. Már neki sem kell szégyenkeznie, ha oda kell csapni a lovak közé, amiről leginkább az 5,3 szekundumos 0–100-as sprintidő és a 260 km/h-s végsebesség tesz tanúbizonyságot. Az átlagfogyasztás a beszálló esetében kereken 9 literben hivatott megállapodni 100 km-enként, melynek szerény státuszában a szériában járó, ZF-féle nyolcfokozatú automataváltó is kiveszi szerepét. Az alapár részét képezi egyebek között a xenon fényszóró, a 18 colos kerékszett, az automata klíma, a félbőr ülésborítás, az érintőképernyő és az elektromosan állítható kormányoszlop.
A 380 lóerővel, aktív kipufogó rendszerrel, rajtautomatikával, részlegesen önzáró differenciálművel, nagyobb fékekkel és 19 colos kerekekkel érkező ’S’ verzió felára 3,6 millió forint. A szériában még erősebb fékekkel, aktív, elektronikusan vezérelt differenciálművel, 20 colos kerekekkel, bőr sportülésekkel, kapcsolható aktív kipufogóval és nem utolsósorban 495 lóerővel járó kompresszoros V8-as viszont már alsó hangon is további 4,6 millió forint ellenében lesz elérhető. Előbbi akár 4,9 másodperc alatt képes teljesíteni a nulla–százas sprintet, végsebessége pedig eléri a 275 km/órát – ezek az értékek egy PDK-s Porsche Boxster S tudásának felelnek meg, mint ahogy az árazás is csak néhány százalékkal lő fölé.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!