Az erősen limitált és megfizethetetlen One-77-et leszámítva a minden idők leggyorsabb Aston Martinjáról és az új Corvette-ről a hivatalos honlapokra kattintva minden lényeges információt megtalálhatnak, jelen cikkünkben elsősorban nem a technikai finomságokra koncentrálnánk. A közös iromány csupán azért született, mert kiderült a két sportautó európai ára, mi több, az Aston és a GM egyszerre szellőztette ki a hivatalos gyorsulási adatokat, néhány egyéb információval megspékelve.
Hogy az előítéletek ellenére mennyire közel áll egymáshoz a két versenyző, azt épp a gyorsulási adatok mutatják meg: hiába számít szélvészgyorsnak az 573 lóerős 5,9 literes V12-es erőmű által hajtott Vantage V12 S a maga 3,9 szekundumos 0–100 km/h-s sprintidejével, ha a Corvette alig 0,1 másodperccel lemaradva ott lohol a nyakában.
A remek eredmény elsősorban a könnyebb építésmódnak köszönhető, hiszen az Aston Martin egyáltalán nem számít könnyűnek a maga 1665 kilós üres tömegével, még akkor sem, ha a friss modell 15 kilóval könnyebb az 517 lovas V12-es elődnél. Fent viszont – ahol inkább az erő érvényesül – biztosan kifogy a Corvette: miközben a Vantage V12 S akár 330 km/h-val is száguldhat, az amerikai kupé esetében 300 km/h körül bizonyára véget ér a száguldozás, bár hivatalos adatok egyelőre nem támasztják alá találgatásunkat.
A tengerentúli sportoló különben minden jóval felvértezve érkezik az öreg kontinensre. Igaz, hogy sokkal drágább Európában, mint szülőhazájában, cserébe viszont szériában jár hozzá rengeteg olyan finomság, ami kint csupán felár ellenében kérhető. A sportkipufogónak köszönhetően például 461 helyett 466 lóerőt tud a friss fejlesztésű 6,2 literes V8-as erőmű 624 Nm helyett 630 Nm kíséretében, az erőt ráadásul nagyobb papucsok viszik át az útra, szériában járó önzáró differenciálművön keresztül. Továbbá „ingyen” kapjuk az állítható futóművet, a nagyobb fékeket, a száraz karteres olajzást, a jobb motorhűtőrendszert, és még sorolhatnám. A gyártó azt is elárulta, hogy a negyed mérföldes gyorsulás 12 szekundumon belül abszolválható, és a fékút 60 mérföldről (96 km/h) csupán 32,6 méter, maximálisan pedig elérhetjük az 1,03 g-s oldalgyorsulást.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!