Kiváltságosoknak vetkőzött az Aston Martin Vanquish

Még egy év sem telt el azóta, hogy az Aston Martin leleplezte a Vanquish második generációját, máris bemutatták a típus nyitható tetejű változatát.

Vajda János
2013. 06. 21. 16:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A DB9-re alapuló, DBS-t váltó szuperautó nem teljesen új fejlesztés, hanem egy alapos átdolgozás, melynek eredménye például a negyedik generációs, VH nevet viselő alumínium monocoque platform, amely a gyáriak szerint elődjénél több mint 25 százalékkal merevebb, és összességében az új Vanquish Volante minden idők legmerevebb Aston kabriója. Mindemellett az autó nem is túl nehéz, amiben a könnyűsúlyú alumínium széles körű alkalmazása is közrejátszik, de legalább ilyen fontos a teljes egészében szénszálból készült karosszéria, amire az Aston Martin történelmében eddig egyetlen nyitható tetejű modell esetében sem volt példa.

Ennek köszönhetően a nyitható tetejű változat mindössze 9 kilogrammal nyom többet a mérlegen a kupénál, ami tekintettel arra, hogy a kabriók általában 100-150 kilós hízást mutatnak fel, fantasztikus eredmény. Üresen mindez 1769 kilós tömeget jelent, ami bár nem számít pehelysúlynak, egy ekkora (472x207x129 centis), 2+2 üléses luxus-sport kabriótól szép eredmény.

A tető esetében egy háromrétegű vászon megoldásról beszélhetünk, amely 14 másodperc alatt bújik elő/tűnik el, s felcsukott helyzetében egészen tekintélyes 279 liternyi hely marad a poggyászok számára. Az igényes, luxushangulatú utastér teljes mértékben megegyezik a keménytetős változatéval, s kialakításnak csak az ízlés és a megrendelők fantáziája szabhat határt. Az 51-49 százalékos súlyelosztású, nyitott brit luxussportoló mozgatását egy lúdbőröztető orgánummal megáldott 5,9 literes V12-es szívómotorra bízták az Aston mérnökei, amely 575 lóerőt teljesít 6750 fordulat/percnél, míg csúcsnyomatéka tekintélyes 620 Nm, ami 5500-nál érkezik.

Az orrban elhelyezett erőforrás különben 19 mm-rel alacsonyabban ül, mint korábban, a hátsó kerekeket pedig ugyanaz a Touchtronic 2 névre hallgató hatsebességes automataváltón keresztül hajtja, amelyet a DBS-ből már ismerhetünk. A brit szuperautó 4,1 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, ám végsebessége érdekes módon nem éri el a 300-at: „csupán” 294 km/h-ról beszélünk (a Coupé 295-öt tud), ami a lóerők számát tekintve meglepően hangzik, hiszen egyes konkurensek – például egy „egyszerű” Porsche 911 Carrera S – már 400 lóerővel is túllépik a bűvös határt. Ám ez egyrészt vélhetően egyetlen leendő tulajdonost sem fog érdekelni, másrészt pedig ne feledjük, hogy a Vanquish inkább egy szélvészgyors GT, mintsem egy vérbeli szupersportautó.

A dinamikus oldalirányú mozgásról a 20 colos kerekekre húzott Pirelli P-Zero abroncsok új generációja (is) gondoskodik, amelyeket kimondottan ehhez az autóhoz igazítottak a fejlesztők. Őket a Brembótól érkező karbon-kerámia féktárcsákkal operáló fékrendszer kínozza majd, amely elöl megegyezik a sokkal-sokkal drágább, ám jóval könnyebb 750 lovas Aston One-77 rendszerével (398 mm tárcsák, hatdugattyús fékekkel), míg hátra négydugattyús fék kerül. A gyors kanyarodást az Aston Martin továbbfejlesztett állítható lengéscsillapító rendszere igyekszik tökéletesíteni, miközben az elektronikus segédleteket a sportos hangulat jegyében hangolták a mérnökök.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.