A dinamikus SUV – amelynek volánja mögött az idei Porsche Performance Drive keretében közel 2000 km-t tölthetünk – friss arculatot (lökhárítókat, lámpákat stb.) kap, továbbá ahogy az lenni szokott, valószínűleg új színek és kerekek jelennek meg a kínálatban, s a belső is módosul valamelyest, miközben eddig nem látott extrák sora érkezhet. De ennél jóval fontosabbak a lemezek alatti változások: ezek főleg benzines és hibridfronton esedékesek, mégpedig a megújult Panamera mintájára. Hivatalos információk még nincsenek, ám a sportos luxuslimuzin kínálatából nem nehéz kitalálni a várható változtatásokat.
Az alapként szolgáló 300-310 lovas 3,6 literes V6-os szívó benzinmotorhoz csak felületesen nyúlnak a fejlesztők, ám az eddig 4,8 literes, szívó V8-assal szerelt Cayenne S kivitelek feltöltést kapnak. A Cayenne S motorterében új fejlesztésű, biturbós, háromliteres V6-ost találunk, amely 20 lóerővel és 20 Nm-rel tetézheti elődje teljesítményét, ami a végeredmény szempontjából várhatóan 420 lóerőt és 520 Nm-t (1750-5000-ig) jelent.
A nyolcfokozatú automataváltó és az összkerékhajtás természetesen szériában jár majd a típushoz. A fogyasztás tekintetében nem merünk tippelni, de jelentős előrelépést várunk a Porschétől, miközben a menetteljesítmények szintúgy javulnak. A V8-asokról persze nem kell lemondani. A dinamikusra hangolt GTS sportváltozatot továbbra is a 4,8 literes V8-as mozgathatja csodálatos hangorkán kíséretében; a motor várhatóan 430-440 lóerőt fog leadni.
A Panamera kínálata alapján a Cayenne Turbo 520, míg a Turbo S 550 lóerővel állhat rajthoz (770/800 Nm), a legerősebb modellek pedig szupersportautós menetteljesítményre lesznek képesek, miközben a fogyasztás terén szerényebbek lehetnek elődeikkel összehasonlítva. Gázolajos fronton nem számítunk nagy változásra: a Cayenne Dieselben marad a háromliteres V6-os körülbelül 250 lóerővel, s szerintünk az általunk hosszan nyúzott és remekül teljesítő 4,1 literes V8-ashoz (382 lóerő, 850 Nm) sem nyúlnak a mérnökök a Cayenne S Dieselben.
Kétségtelenül a Cayenne S E-Hybrid névre hallgató modell hozhatja a legnagyobb újdonságot a kínálatba, ám debütálása nem hivatalos. A külső hálózatról tölthető teljes hibrid elektromotorja 70 kW-os teljesítményt szolgáltat – a korábbi hibridváltozat kétszeresét.
A Panamera mintájára a 95 lóerő lehívásához új fejlesztésű, 9,4 kWh-s lítiumion akkucsomagból érkezhet a szufla, amely az elődmodellnél ötször nagyobb kapacitással szolgál. Ezt hagyományos konnektorról 4, a Porsche Univerzális Töltőjével pedig egy megfelelően erős hálózatról 2,5 óra alatt tölthetjük fel. Ha ezt megtettük, vegyes felhasználásban akár 30 kilométert autózhatunk vele.