Már tesztköreit futja az új Porsche Cayenne

A stuttgartiak nem alszanak, gőzerővel dolgoznak modelljeiken. A következő lépés, ami nem lesz más, mint a ráncfelvarrott Cayenne.

Vajda János
2013. 06. 25. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dinamikus SUV – amelynek volánja mögött az idei Porsche Performance Drive keretében közel 2000 km-t tölthetünk – friss arculatot (lökhárítókat, lámpákat stb.) kap, továbbá ahogy az lenni szokott, valószínűleg új színek és kerekek jelennek meg a kínálatban, s a belső is módosul valamelyest, miközben eddig nem látott extrák sora érkezhet. De ennél jóval fontosabbak a lemezek alatti változások: ezek főleg benzines és hibridfronton esedékesek, mégpedig a megújult Panamera mintájára. Hivatalos információk még nincsenek, ám a sportos luxuslimuzin kínálatából nem nehéz kitalálni a várható változtatásokat.

Az alapként szolgáló 300-310 lovas 3,6 literes V6-os szívó benzinmotorhoz csak felületesen nyúlnak a fejlesztők, ám az eddig 4,8 literes, szívó V8-assal szerelt Cayenne S kivitelek feltöltést kapnak. A Cayenne S motorterében új fejlesztésű, biturbós, háromliteres V6-ost találunk, amely 20 lóerővel és 20 Nm-rel tetézheti elődje teljesítményét, ami a végeredmény szempontjából várhatóan 420 lóerőt és 520 Nm-t (1750-5000-ig) jelent.

 

A nyolcfokozatú automataváltó és az összkerékhajtás természetesen szériában jár majd a típushoz. A fogyasztás tekintetében nem merünk tippelni, de jelentős előrelépést várunk a Porschétől, miközben a menetteljesítmények szintúgy javulnak. A V8-asokról persze nem kell lemondani. A dinamikusra hangolt GTS sportváltozatot továbbra is a 4,8 literes V8-as mozgathatja csodálatos hangorkán kíséretében; a motor várhatóan 430-440 lóerőt fog leadni.

A Panamera kínálata alapján a Cayenne Turbo 520, míg a Turbo S 550 lóerővel állhat rajthoz (770/800 Nm), a legerősebb modellek pedig szupersportautós menetteljesítményre lesznek képesek, miközben a fogyasztás terén szerényebbek lehetnek elődeikkel összehasonlítva. Gázolajos fronton nem számítunk nagy változásra: a Cayenne Dieselben marad a háromliteres V6-os körülbelül 250 lóerővel, s szerintünk az általunk hosszan nyúzott és remekül teljesítő 4,1 literes V8-ashoz (382 lóerő, 850 Nm) sem nyúlnak a mérnökök a Cayenne S Dieselben.

 

Kétségtelenül a Cayenne S E-Hybrid névre hallgató modell hozhatja a legnagyobb újdonságot a kínálatba, ám debütálása nem hivatalos. A külső hálózatról tölthető teljes hibrid elektromotorja 70 kW-os teljesítményt szolgáltat – a korábbi hibridváltozat kétszeresét.

A Panamera mintájára a 95 lóerő lehívásához új fejlesztésű, 9,4 kWh-s lítiumion akkucsomagból érkezhet a szufla, amely az elődmodellnél ötször nagyobb kapacitással szolgál. Ezt hagyományos konnektorról 4, a Porsche Univerzális Töltőjével pedig egy megfelelően erős hálózatról 2,5 óra alatt tölthetjük fel. Ha ezt megtettük, vegyes felhasználásban akár 30 kilométert autózhatunk vele.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.