Minden információ a küszöbön álló Alfa Romeo 4C-ről

Hosszú várakozás után, a mézesmadzag végén végre bemutatkozott az Alfa Romeo 4C, amely hamarosan világhódító körútra indul.

Szabó Péter
2013. 06. 26. 5:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 8C és a 6C típusjelzések a harmincas-ötvenes években olyan autókat jelöltek, melyek nagy teljesítményű nyolc-, illetve hathengeres motorokkal üvöltötték világgá az erő és a szépség közös diadalát. Az újdonság kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersportautók körében elfogadott 4 kilogramm/lóerő alá kell esnie, ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével érték el a mérnökök, ami maximális agilitást és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezhet.

Ebben a szénszálas váznak komoly szerepe van, amely a 4C teljes tömegének mindössze tíz százalékát teszi ki, de a teljes autó anyagának negyedét adja. Alumínium alkatrészeket 38 százalékban, acélokat pedig 23 százalékban találunk az izgalmas olaszban. A kompozit karosszéria az össztömeg 7 százalékát adja. Végül 895 kilogram lett a száraz tömeg, amely minden szükségessel feltöltve, telitankolva és 75 kilogrammos vezetővel számolva sem emelkedik 1100 kiló fölé.

„Könnyen előfordulhat, hogy a 4C egy szűkös, kanyargós útszakaszon, például egy hegyi úton gyorsabb, mint egy Bugatti Veyron, köszönhetően a modell agilitásának és kompakt méretének” – nyilatkozta Louis-Carl Vignon, az európai értékesítés vezetője. A fizikát ismerve nem nehéz igazat adni neki. Ráadásul a közvetlenség is parádés lesz, hiszen a tömegcsökkentés jegyében a kormány szervózását is elhagyták a tervezők. Egyébként hasonló megfontolásokból lett manuális klíma is az automata helyett.

A fix fejtámlájú ülésekkel ellátott autót igazán különlegessé tehetik a kategóriában rendkívül kompaktnak számító méretei, hiszen hosszúsága nem éri el a 4 métert, ugyanakkor 200 centiméter széles, 118 centi magas, tengelytávolsága pedig kisebb, mint 2,4 méter.

Az újdonság szíve a Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelből már ismerős négyhengeres blokkra épül. Az 1,75 liter hengerűrtartalmú, 240 lóerős erőforrás a kor elvárásainak megfelelő technológiai megoldásokat vonultat fel a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.

Az Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően immár versenyképes lehet a kategóriában, miközben a vezető a szokott módon, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhat, így téve szert 5 szekundumos százas sprintidőre. A végsebesség 250 km/h. A 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló is, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négy évszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot is kínál, amely még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.

A 4C debütálásával két tradicionális műhely között szoros együttműködés valósul meg az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme között. A 4C a korábbi Quattroporte gyártósorán készül, a négyajtós sportlimuzin gyártása Torinóba költözött. Egy autó készítéséhez átlagosan 20-25 óra szükséges, három hét alatt. A jelenlegi tervek szerint évente mindössze 3500 darab 4C lát napvilágot.

A mai napon az árcédulára is fény derült, s a legfrissebb információk szerint bruttó 60 000 eurós (mintegy 18 millió forint) összeg szerepel majd rajta, azaz a forgalmazók éppen a Porsche Cayman árszínvonalára lőhetik be a típust. Mindezek fényében a megszállott rajongókon kívül persze mindenki elgondolkodik majd azon, hogy egy híresen megbízható gyártó kiforrott és minőségi termékével szemben voksol-e egy több tízéves kihagyás után pástra lépő taljánra.

Mindenesetre az első körben tervezett 1000 darabos széria Európának szánt 400 példányos különítménye bizonyosan nagy magabiztossággal talál majd gazdára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.