Az amerikai és a japán gyártóóriás New Yorkban jelentette be hosszú távú, végleges együttműködési nyilatkozatát – a siker záloga a tapasztalat, valamint a gazdasági és az általános erőforrások stratégiai megosztása. A Honda és a GM a tervek szerint az érintettekkel közösen dolgozná ki a továbbfejlesztett tankolási infrastruktúrát, ami az illetékesek szerint a hosszú távú megvalósíthatóság, valamint az üzemanyagcellás járművek fogyasztói elfogadásának kritikus feltétele.
A „közösködés” különben nem meglepő, ugyanis az említett két gyártó közismerten vezető szerepet tölt be az üzemanyagcellás technológiák területén. Mindeddig különben a GM 119, a Honda pedig 85 hidrogénhajtású autóval képviselteti magát a világon teljesen valós körülmények között, amiknek köszönhetően már most komoly tapasztalatok birtokában vannak a gyártók. Egy korábbi bejelentés szerint a Honda 2015-re tervezi az ismert FCX Clarity hidrogénhajtású modell utódjának piaci bevezetését, miközben a GM később jelenti be üzemanyagcellás terveit.
Emlékeztetésképp, az említett hajtáskoncepcióval működő autók nagy előnye, hogy tankolásuk gyorsan – alig 3 perc alatt – történik, hatótávjuk megegyezhet hagyományosan motorizált társaikkal (akár 650 kilométer is lehet), miközben zéró károsanyag-kibocsátásúak, hiszen kipufogójukból kizárólag vízpára kerül a levegőbe. Ezek a járművek megújuló hidrogénnel üzemelnek, amelyet például szél és biomassza segítségével lehet előállítani.
Üzemanyagcellás autót egyébként már nekünk is volt szerencsénk tesztelni, ám a tavalyi Párizsi Autószalonon kipróbált Mercedes–Benz B osztály F-Cell technológiája azért még szintén távol áll a szériagyártástól.