Lehetséges, hogy a szemfényvesztés egy alapos munkával begyakorolt bámulatos bűvészmutatványban testesül meg, míg más eshetőség szerint egy kínai Rolex formájában, ami az első vízbe merülés alkalmával beázik. Szinte egyértelmű, hogy míg az első produkciót vastaps jutalmazza, utóbbit bizony jobb véka alá rejteni, sőt, egyszerűen kerülni. A következőkben kiderül, hogy a Seat Toledo csúcsváltozata melyik skatulyába osztható be.
Noha a megfizethetőbb autók színe-java már megfordult szerkesztőségünkben, ezúttal az olcsónak szánt modellek egyik csúcsverzióját kaparintottuk meg az ifjú spanyol személyében, mely ráadásul olyan nevet éleszt fel, amire sokan kapják fel a fejüket. Maga az autó a Volkswagen csoport régi vágású AO-plus platformján alapul: 4482 mm hosszú, a tengelytáv 2602 mm, a szélesség pedig 1706 mm.
A testvér Rapid túlságosan is visszafogott részleteivel szemben a trapézra formált hűtőmaszk és a szúrós tekintetet eredményező fényszórók hangsúlyosabb egyéniséggel ruházzák fel a Seat újdonságát, s a hátsó traktus is több tekintetet vonz, mint a cseh fivér esetében. A Seat amilyen letisztult kívül, olyannyira kimért belül, ami egyrészt unalmasabb összhatást, másrészt tökéletes ergonómiát eredményez. A spanyolok modelljében ugyancsak sokat nyom a latban a magasabb szinthez társuló bézs-fekete műszerfal, s a króm keretek tovább emelik a minőségérzetet, ugyanakkor nem szabad engednünk, hogy mindez téves következtetéshez vezessen.
Noha az összeszerelés kivitelezésére nem lehet panasz, a sokak által választott széria fekete műszerfal a sorjás műanyag kormánykerékkel már lehangoló lenne a kemény és rideg műanyagok miatt. Ezúttal vakkapcsolóból sem találunk sokat, s a gombok katonásan sorba rendeződve olyan extrák működését szabályozzák, mint az ülésfűtés, a menetstabilizáló, miközben a kormányon, illetve a bajuszkapcsolón ugyancsak számos funkció vezérlője helyezkedik el.
Az alaposan felszerelt Toledóból az okos fedélzeti számítógép és a tempomat sem hiányzik, de a bluetooth-os telefonkapcsolatot, valamint a digitális klímát sem kell mellőznünk, egyedül a navigációs rendszer hiányzik tesztautónk repertoárjából. Az elöl ülőknek nem lehet rossz szavuk a helykínálatra és a kényelemre, ellenben a keskenyebb karosszéria fokozottan utasaira „omlik”, épp ezért a hátsó sorban az oldalról betolakodó tető miatt maximum két fő fér el egymás mellett kényelmesen, ám fej- és lábtér tekintetében tágas a Toledo.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!