Az óriási hátsó lábtérrel és korrekt, 452 literes csomagtartóval rendelkező, 462 centiméter hosszú négyajtós ideális családi autó, de nem kérdés, hogy a klasszikus értékekre hangsúlyt fektető japán inkább a hagyományos gondolkodású vásárlókat kívánja megcélozni a technokrata közönség helyett.
Fejlettségben és extrák terén nem brillírozik a teljes egészében átdolgozott limuzin – előbbi állítást egyebek között a turbós benzinmotorok hiánya, a másodikat a modern asszisztens rendszerek nélkülözése (leszámítva az önparkolót) igazolja. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a kompakt autót vásárlók nagyon ritkán ruházzák fel kedvencüket a drágábbnál drágább aktív biztonsági rendszerekkel, a motorok terén pedig még mindig rengetegen inkább a jó öreg szívómotorokra szavaznak a „downsizing” jegyében született erőforrások helyett, félve a modern feltöltött egységek megbízhatatlanságától.
Aki hasonlóan gondolkodik, és egy korrekt négykerekű családi partnerre vágyik, 4,7 millió forinttól ülhet be a Corolla legfrissebb felvonásába, mely nemcsak nagyobb, de kissé sportosabb, és az utasterét tekintve igényesebb is lett elődjénél. Nálunk három motorral forgalmazza az importőr a típust: az 1,33 literes és a modernebbik 1,6 literes benzinessel, valamint az „egynégyes” turbódízellel.
A 4,73 milliótól induló változat természetesen a 99 lóerős bázismotorral érkezik. A nyomatékszegény kis négyhengeresnél jobb választásnak titulálható az azonos felszereltség esetén 250 ezer forinttal drágább, dinamikusabb és alig szomjasabb, 132 lóerős 1.6 Valvematic kivitel. A kínálatban öt felszereltségi szintet találunk (Live, Active, Active Design, Limited, Lounge), a legolcsóbb és a legdrágább szint között motortól függően 1,4-1,5 millió forint a differencia.
A mindössze 4,2 literes átlagfogyasztású, a kínálatban egyedüli gázolajosként szereplő 1.4 D–4D verzió legalább 5,305 millió forintot kóstál, vagyis a 90 lóerős, 1,4 literes négyhengeres 325 ezer forinttal kóstál többet a nála közel közel másfélszer erősebb, de kevésbé nyomatékos (160 kontra 205 Nm) 1,6 literes benzinesnél. Utóbbi két erőforrást különben kuplungpedál nélkül is kérhetjük: a benzineshez hét, előre programozott fokozattal operáló cvt automatát társítanak a japánok 470 ezer forint ellenében, a dízelhez jóval szerényebben teljesítő „robotváltót” kaphatunk 230 ezer forint felárért – utóbbit nem tudjuk meleg szívvel ajánlani. A kézi váltók kivétel nélkül hatfokozatúak.
A típus minden változata elsőkerék-hajtású. Reméljük, rövidesen ki is próbálhatjuk a Toyota híres modelljét, mely 10 centivel rövidebb tengelytávolságú elődjénél jóval ígéretesebbnek tűnik.