Itt az új Corolla, 4,7 millió forinttól rendelhető

A Toyota épphogy bemutatta legfrissebb büszkeségét, az immár 11. generációjánál járó Corollát, a leleplezést követően máris megszülettek a hazai árak.

Vajda János
2013. 07. 16. 13:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az óriási hátsó lábtérrel és korrekt, 452 literes csomagtartóval rendelkező, 462 centiméter hosszú négyajtós ideális családi autó, de nem kérdés, hogy a klasszikus értékekre hangsúlyt fektető japán inkább a hagyományos gondolkodású vásárlókat kívánja megcélozni a technokrata közönség helyett.

Fejlettségben és extrák terén nem brillírozik a teljes egészében átdolgozott limuzin – előbbi állítást egyebek között a turbós benzinmotorok hiánya, a másodikat a modern asszisztens rendszerek nélkülözése (leszámítva az önparkolót) igazolja. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a kompakt autót vásárlók nagyon ritkán ruházzák fel kedvencüket a drágábbnál drágább aktív biztonsági rendszerekkel, a motorok terén pedig még mindig rengetegen inkább a jó öreg szívómotorokra szavaznak a „downsizing” jegyében született erőforrások helyett, félve a modern feltöltött egységek megbízhatatlanságától.

Aki hasonlóan gondolkodik, és egy korrekt négykerekű családi partnerre vágyik, 4,7 millió forinttól ülhet be a Corolla legfrissebb felvonásába, mely nemcsak nagyobb, de kissé sportosabb, és az utasterét tekintve igényesebb is lett elődjénél. Nálunk három motorral forgalmazza az importőr a típust: az 1,33 literes és a modernebbik 1,6 literes benzinessel, valamint az „egynégyes” turbódízellel.

A 4,73 milliótól induló változat természetesen a 99 lóerős bázismotorral érkezik. A nyomatékszegény kis négyhengeresnél jobb választásnak titulálható az azonos felszereltség esetén 250 ezer forinttal drágább, dinamikusabb és alig szomjasabb, 132 lóerős 1.6 Valvematic kivitel. A kínálatban öt felszereltségi szintet találunk (Live, Active, Active Design, Limited, Lounge), a legolcsóbb és a legdrágább szint között motortól függően 1,4-1,5 millió forint a differencia.

A mindössze 4,2 literes átlagfogyasztású, a kínálatban egyedüli gázolajosként szereplő 1.4 D–4D verzió legalább 5,305 millió forintot kóstál, vagyis a 90 lóerős, 1,4 literes négyhengeres 325 ezer forinttal kóstál többet a nála közel közel másfélszer erősebb, de kevésbé nyomatékos (160 kontra 205 Nm) 1,6 literes benzinesnél. Utóbbi két erőforrást különben kuplungpedál nélkül is kérhetjük: a benzineshez hét, előre programozott fokozattal operáló cvt automatát társítanak a japánok 470 ezer forint ellenében, a dízelhez jóval szerényebben teljesítő „robotváltót” kaphatunk 230 ezer forint felárért – utóbbit nem tudjuk meleg szívvel ajánlani. A kézi váltók kivétel nélkül hatfokozatúak.

A típus minden változata elsőkerék-hajtású. Reméljük, rövidesen ki is próbálhatjuk a Toyota híres modelljét, mely 10 centivel rövidebb tengelytávolságú elődjénél jóval ígéretesebbnek tűnik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.