Az újdonság tengelytávolsága az alapot adó Rapidhoz hasonlóan 2602 mm, ám a csehek a C és D oszlop módosításával összesen 180 mm-rel megkurtították az Octavia és a Fabia közé pozicionált autó hátsó traktusát. Az átrajzolást követően életre keltett Spaceback így a kompaktok megszokott arányait hozza. Széltében a Rapid teszt alapján szűknek ítélt utastér többi dimenziója teljesen rendben van, hiszen a hátsó, fejedelmi lábtér mellé bőségesebb fejtér társul, s a 415 literes (1490 literre bővíthető) csomagtartójával gyakorlatilag az alsó-középkategóriások képességeit tekintve az elitbe kúszik be.
A sportos küllem nem csupán frázis a hivatalos sajtóanyagból, a Spaceback ténylegesen dinamikusabbnak hat nagy puttonyos testvérénél, ebben többek között a hátsó légterelőnek s az opcionálisan a hátsó lámpák közepéig húzódó csomagtérablaknak is szerepe van.
Utóbbi rettentően sokat dob az összképen, s az extralistára ugyancsak becsusszanó panorámatetővel tökéletes párt alkot. A mérnökök pedig odafigyeltek mindenre, s a legégetőbb hiányosságokat korrigálták is: immáron a sofőr ajtaján kettő helyett mind a négy elektromos ablak gombja ott ül, a műszerfal a szellőzőrostélyok vonalában ízléses betétet kapott, megtörve a korábbi verzió egy darabból öntött műanyag burkolatának monotóniáját.
De sokat dob a képen az új kormány, illetve a középkonzol is pofásabb, a piros-fekete példányban felbukkanó sportülések pedig már leginkább csak habnak számítanak a csehek tortáján. Ahogy a frissítésről szóló anyagunkban már megírtuk, hogy olyan extrákat emel a kínálatba a Škoda, mint a xenonfényszóró, így gyakorlatilag már minden jóval felszerelhetővé válik a Rapid, keréknyomás-ellenőrző, ülésfűtés és panoráma-napfénytető sem hiányzik a listáról.
A motorháztető alatt meglepetések nincsenek, 75, 86 és 105 lóerővel kérhető szívó vagy turbós 1,2 literes benzines, illetve a csúcsot egyelőre a 122 lovas 1.4 TSI jelenti, míg dízelfronton a 90 lóerőt produkáló 1.6 TDI éhezik 3,8 literes (99 g/km) étvágyával. Természetesen utóbbi motor 105 lóerővel is kérhető. Árakról egyelőre nem szól a fáma, azonban a szeptemberben esedékes frankfurti autószalonra időzített bemutatóig a forgalmazó minden bizonnyal közzéteszi az árcédulát, a forgalmazás pedig 2013 októberében indul majd meg.