Sikergyanús – íme, a Škoda Rapid Spaceback

A Škoda még a múlt héten szellőztette meg ízelítő fotóját új modelljéről, akkor azonban csupán találgathattunk, miről is van szó pontosan.

Csizsek Ádám
2013. 07. 16. 6:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonság tengelytávolsága az alapot adó Rapidhoz hasonlóan 2602 mm, ám a csehek a C és D oszlop módosításával összesen 180 mm-rel megkurtították az Octavia és a Fabia közé pozicionált autó hátsó traktusát. Az átrajzolást követően életre keltett Spaceback így a kompaktok megszokott arányait hozza. Széltében a Rapid teszt alapján szűknek ítélt utastér többi dimenziója teljesen rendben van, hiszen a hátsó, fejedelmi lábtér mellé bőségesebb fejtér társul, s a 415 literes (1490 literre bővíthető) csomagtartójával gyakorlatilag az alsó-középkategóriások képességeit tekintve az elitbe kúszik be.

A sportos küllem nem csupán frázis a hivatalos sajtóanyagból, a Spaceback ténylegesen dinamikusabbnak hat nagy puttonyos testvérénél, ebben többek között a hátsó légterelőnek s az opcionálisan a hátsó lámpák közepéig húzódó csomagtérablaknak is szerepe van.

 

Utóbbi rettentően sokat dob az összképen, s az extralistára ugyancsak becsusszanó panorámatetővel tökéletes párt alkot. A mérnökök pedig odafigyeltek mindenre, s a legégetőbb hiányosságokat korrigálták is: immáron a sofőr ajtaján kettő helyett mind a négy elektromos ablak gombja ott ül, a műszerfal a szellőzőrostélyok vonalában ízléses betétet kapott, megtörve a korábbi verzió egy darabból öntött műanyag burkolatának monotóniáját.

De sokat dob a képen az új kormány, illetve a középkonzol is pofásabb, a piros-fekete példányban felbukkanó sportülések pedig már leginkább csak habnak számítanak a csehek tortáján. Ahogy a frissítésről szóló anyagunkban már megírtuk, hogy olyan extrákat emel a kínálatba a Škoda, mint a xenonfényszóró, így gyakorlatilag már minden jóval felszerelhetővé válik a Rapid, keréknyomás-ellenőrző, ülésfűtés és panoráma-napfénytető sem hiányzik a listáról.

A motorháztető alatt meglepetések nincsenek, 75, 86 és 105 lóerővel kérhető szívó vagy turbós 1,2 literes benzines, illetve a csúcsot egyelőre a 122 lovas 1.4 TSI jelenti, míg dízelfronton a 90 lóerőt produkáló 1.6 TDI éhezik 3,8 literes (99 g/km) étvágyával. Természetesen utóbbi motor 105 lóerővel is kérhető. Árakról egyelőre nem szól a fáma, azonban a szeptemberben esedékes frankfurti autószalonra időzített bemutatóig a forgalmazó minden bizonnyal közzéteszi az árcédulát, a forgalmazás pedig 2013 októberében indul majd meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.