A Citroën, azaz a PSA EMP2, azaz moduláris platformja alkalmas volt a hétüléses, tehát a három üléssoros kialakításra, így a Grand Picasso lemezei alatt őt találjuk. Ez az alap a variálhatóságon túl tisztességes helykínálattal szolgál. A tengelytávolság 55 mm-es gyarapodást követően 2,84 méterre nyúlt, míg a hossz az előddel megegyezően 4,59 méter, s utóbbi ellenére is képes 11 méteres fordulókörre. A nagyobbik Picasso a hét utason túl a csomagok szállításában ugyancsak jeleskedik: 645 literes csomagtartója a második sor előrehúzásával 700 literre bővíthető.
A külső forma esetében nagy meglepetést nem könyvelhetünk el, az orr az ötüléses C4 Picassóéval megegyező, ám továbbra is kissé szokatlan, hiszen játszik érzékeinkkel, ahogyan azt a Nissan Juke is teszi. Természetesen a nappali menetfények LED-esek, ahogyan hátul már 3D-s LED-lámpák bocsátják ki a fényt.
Utóbbit a legújabb Citroën tanulmányautók ihlették. A nagyobbik modell tetővonala kevésbé esik, nagy teret sejtet, továbbá az üvegfelületek mérete is megnövekedett (5,7 négyzetméter), ami a kabin világossága mellett a térérzet növelésében is szerepet játszik. A felnik választékában 16-18 hüvelyk közötti könnyűfém keréktárcsák szerepelnek. Az új platformnak köszönhető 110 kg-os fogyókúra, illetve a franciák remek dízelmotorjai jó hatékonyságot eredményeznek, épp ezért a Citroën büszke a fogyasztási adatokra. Az erős alapot természetesen ezúttal is az 1.6 HDi motor jeleni.
A négyhengeres turbódízel 90 és 115 lóerős verzióban lesz elérhető a Grand Picassóhoz, s ETG6 néven már az új robotizált váltóval szerelik őket igény esetén. Ezzel a váltóval az e-HDi 90 98 g/km-es kibocsátást produkál, ami 3,7 literes étvágynak felel meg, míg az erősebbik dízelmotor 3,9 litert fogyaszt el (104 g/km), a 115 lovas kézi váltóval párosítva pedig 105 g/km-t bocsát ki.
Természetesen a franciák sem maradnak Euro6-os motor híján, hiszen az új BlueHdi már képes a legszigorúbb normák teljesítésére. A 150 lóerős, kétliteres erőforrás 110 g/km-es kibocsátással bír, tehát 4,15 liter gázolajat nyel le 100 km-en, míg a hatfokozatú, bolygóműves automatával 4,4 literes fogyasztásra képes. Mindegyik dízelmotorhoz szériában jár a start-stop rendszer.
Egyelőre benzinmotorokról nem szól a fáma, de a későbbiekben a C4 Picasso teljes motorkínálata lesz valószínűleg elérhető a nagyobbik testvérhez is. A multimédiás rendszer ezúttal is tisztességes, a műszerfalon rögtön egy 12 colos HD, valamint egy 7 colos érintőképernyő kap helyet, s a 360 fokos kamerarendszer már itt is elérhető opció. Az anyagok a gyártó szerint a kategória élvonalát képviselik, kellemes látványt nyújtó, igényes betétek és puha kárpitok a jellemzőek. Az opcionálisan kérhető Lounge csomaggal masszázsfunkciót biztosít a gyártó a két első üléshez, illetve az utas Relax módba váltva ülésében a lehető legnagyobb kényelmet élvezheti.
A Citroën továbbra is a kényelemre hangolt futóművet emeli ki, de manőverezhetőségben fejlődést ígér az elődhöz viszonyítva. Újdonság továbbá az automata parkolórendszer, amely párhuzamosan és merőlegesen is képes beparkolni, a sofőrnek csupán a pedálokat kell kezelnie.
Immáron a Grand Picassóban is elérhetőek olyan biztonsági extrák, mint az adaptív tempomat, a ráfutásgátló, a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, az automata távolsági fény, vagy a holttérfigyelő. Az árakról egyelőre nem kaptunk hírt, ám amint kiderül, milyen felárral kapható a hétüléses újdonság, természetesen azonnal jelentkezünk.