Varázsszőnyeg hét főre: íme, a Citroën C4 Grand Picasso

Noha a Citroën C4 Picasso már megmutatta magát, a családból az igazi Picasso, a hétüléses C4 Grand Picasso még hiányzott. De csupán máig.

Csizsek Ádám
2013. 07. 01. 7:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Citroën, azaz a PSA EMP2, azaz moduláris platformja alkalmas volt a hétüléses, tehát a három üléssoros kialakításra, így a Grand Picasso lemezei alatt őt találjuk. Ez az alap a variálhatóságon túl tisztességes helykínálattal szolgál. A tengelytávolság 55 mm-es gyarapodást követően 2,84 méterre nyúlt, míg a hossz az előddel megegyezően 4,59 méter, s utóbbi ellenére is képes 11 méteres fordulókörre. A nagyobbik Picasso a hét utason túl a csomagok szállításában ugyancsak jeleskedik: 645 literes csomagtartója a második sor előrehúzásával 700 literre bővíthető.

A külső forma esetében nagy meglepetést nem könyvelhetünk el, az orr az ötüléses C4 Picassóéval megegyező, ám továbbra is kissé szokatlan, hiszen játszik érzékeinkkel, ahogyan azt a Nissan Juke is teszi. Természetesen a nappali menetfények LED-esek, ahogyan hátul már 3D-s LED-lámpák bocsátják ki a fényt.

Utóbbit a legújabb Citroën tanulmányautók ihlették. A nagyobbik modell tetővonala kevésbé esik, nagy teret sejtet, továbbá az üvegfelületek mérete is megnövekedett (5,7 négyzetméter), ami a kabin világossága mellett a térérzet növelésében is szerepet játszik. A felnik választékában 16-18 hüvelyk közötti könnyűfém keréktárcsák szerepelnek. Az új platformnak köszönhető 110 kg-os fogyókúra, illetve a franciák remek dízelmotorjai jó hatékonyságot eredményeznek, épp ezért a Citroën büszke a fogyasztási adatokra. Az erős alapot természetesen ezúttal is az 1.6 HDi motor jeleni.

A négyhengeres turbódízel 90 és 115 lóerős verzióban lesz elérhető a Grand Picassóhoz, s ETG6 néven már az új robotizált váltóval szerelik őket igény esetén. Ezzel a váltóval az e-HDi 90 98 g/km-es kibocsátást produkál, ami 3,7 literes étvágynak felel meg, míg az erősebbik dízelmotor 3,9 litert fogyaszt el (104 g/km), a 115 lovas kézi váltóval párosítva pedig 105 g/km-t bocsát ki.

Természetesen a franciák sem maradnak Euro6-os motor híján, hiszen az új BlueHdi már képes  a legszigorúbb normák teljesítésére. A 150 lóerős, kétliteres erőforrás 110 g/km-es kibocsátással bír, tehát 4,15 liter gázolajat nyel le 100 km-en, míg a hatfokozatú, bolygóműves automatával 4,4 literes fogyasztásra képes. Mindegyik dízelmotorhoz szériában jár a start-stop rendszer.

Egyelőre benzinmotorokról nem szól a fáma, de a későbbiekben a C4 Picasso teljes motorkínálata lesz valószínűleg elérhető a nagyobbik testvérhez is. A multimédiás rendszer ezúttal is tisztességes, a műszerfalon rögtön egy 12 colos HD, valamint egy 7 colos érintőképernyő kap helyet, s a 360 fokos kamerarendszer már itt is elérhető opció. Az anyagok a gyártó szerint a kategória élvonalát képviselik, kellemes látványt nyújtó, igényes betétek és puha kárpitok a jellemzőek. Az opcionálisan kérhető Lounge csomaggal masszázsfunkciót biztosít a gyártó a két első üléshez, illetve az utas Relax módba váltva ülésében a lehető legnagyobb kényelmet élvezheti.

A Citroën továbbra is a kényelemre hangolt futóművet emeli ki, de manőverezhetőségben fejlődést ígér az elődhöz viszonyítva. Újdonság továbbá az automata parkolórendszer, amely párhuzamosan és merőlegesen is képes beparkolni, a sofőrnek csupán a pedálokat kell kezelnie.

Immáron a Grand Picassóban is elérhetőek olyan biztonsági extrák, mint az adaptív tempomat, a ráfutásgátló, a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, az automata távolsági fény, vagy a holttérfigyelő. Az árakról egyelőre nem kaptunk hírt, ám amint kiderül, milyen felárral kapható a hétüléses újdonság, természetesen azonnal jelentkezünk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.