A nemzeti öntudat természetesen már önmagában is nagy úr, csakhogy a járművek értékesítésének mindennapjait ettől függetlenül is átitatja annyi objektív jellemző – ipari, műszaki, vagy éppen gazdasági megfontolás –, hogy a puszta lelkesedés kevésnek bizonyulhasson a mérleg ilyen intenzív kibillentéséhez. Akkor maga a termék lenne rossz? Kimondhatjuk, hogy a Fiat törvényszerűen versenyképtelen? A talján szenvedélyesség csupán olyan sztereotípiákkal átitatott legenda, amit már háttérbe szorít a gyártói lustaság? Az új 500L tesztje során ezekre a kérdésekre is választ keresünk
A típus marketingstratégiája arra az elméletre épít, hogy a kis 500-as rajongói előbb-utóbb felnőni kényszerülnek, így pedig a fiatal családosok majd hű városi autójukat egy olyan egyterűre cserélik, ami még emlékezteti őket az emblematikus négykerekűre. A nosztalgikus összkép talán adott is, de az 500L mégis csupán valamiféle karikatúrája lehet névadó ősének, ami megjelenésében valóságos szupermodell a kissé pufók újdonsághoz képest. Nem mehetünk el szó nélkül a „szögletes” kormánykerék mellett sem, ami meglepetésre semmilyen fenntartásnak nem szolgáltat alapot, mi több, a vaskos volán fogása meglepően kellemes.
A rideg, sérülékeny és gyorsan koszolódó műanyagok okán az anyagminőséget ugyan lehetne kritizálni, de az összeszerelést illetően kirívó hiányosságra nem bukkantunk. Először is, a viszonylag alacsonyan hagyott övvonalnak, a magas üléspozíciónak, s a méretes üvegfelületeknek köszönhetően gyerekjáték a típus nagyvárosokban történő terelgetése, de korántsem amiatt, hogy a modell kicsi lenne.
Egy 180 centiméteres pilóta mögött ugyanis hasonló termetű felnőttek a lábtér olvasatában még táncra is perdülhetnének, s legfeljebb csak a frizurája felett érzett aggodalmunk miatt nem ültethetnénk Michael Jordant a második sorba. Az alapesetben 343 literes csomagtartó talán nem tűnik túlságosan szellősnek, de a második üléssor padjai 2/3-1/3 arányban vízszintes irányban is állíthatóak, így pedig bizonyosan minden helyzetre találunk majd ideális kompromisszumot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!