A CTS első generációja több mint 10 éve, 2002-ben jelent meg, azonban az amerikaiak offenzívája akkor Európában nem volt túlságosan sikeres. Az ATS komoly hatást gyakorolt nagyobb testvére fejlesztésére, szinte minden porcikájukon kiválóan tetten érhető a rokonság. A Cadillac újdonsága a gyártó jellegzetes formavilágát viszi tovább, azaz markáns élek, méretes, krómozott hűtőmaszk és klasszikus arányok határozzák meg a CTS megjelenését.
Ahogy a már említett német trió orra alá szeretne borsot törni a Cadillac, úgy a friss japánok babérjaira is pályázik, tehát az Infiniti M és a Lexus GS is a tengerentúliak célkeresztjében van. Elődjéhez képest nem csupán hossza, de tengelytávja is nőtt, azonban mindezek ellenére a BMW 528i-nél mintegy 90 kg-mal nyom kevesebbet a mérlegen. Könnyűségét az alumínium szerkezetű ajtóknak köszönheti, s végeredményképp 50-50 százalékos súlyelosztást sikerült elérniük a mérnököknek, ami a vezethetőségben nyilvánvalóan sokat számít majd.
A Cadillac a CTS-ben adaptív, mágneses elven működő lengéscsillapítást is elérhetővé tesz, már az alapverziótól kezdődően. A kínálat csúcsát a Vsport kiadás adja, amely a márka 3,6 literes, ikerturbós V6-osából kipréselt 420 lóerővel és 583 Nm-rel feszül neki az ellenfeleknek. A nyolcfokozatú automataváltóval szerelt sportmodell 4,6 szekundum alatt éri el a 100 km/h-s tempót.
Alatta a szívó verzió foglal helyet 321 lóerővel, a kínálat alját pedig a kétliteres, 272 lóerős négyhengeres turbós benzines képviseli. Előbbi hátsókerekes verziójához nyolcas automata, az összkerekeshez pedig hatgangos automata jár, ahogy a kétlitereshez is hatfokozatú automata kapcsolódik.