A csillogás egyterűje a Renault Initiale Paris

A frankfurti autószalonon bemutatkozó Initiale Paris tanulmány a Renault Espace új generációját vetíti előre.

Szabó Péter
2013. 09. 13. 6:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Initiale Paris a maga 4,85 méteres hosszával meglehetősen hosszúnak számít, de a méreteket jól leplezik a jól eltalált arányok. Ehhez persze szükség volt a 22 colos kerekekre is, amelyeket jól hangsúlyoznak a szélesen futó, felívelő vállak. A tanulmány legérdekesebb aspektusát talán a tető adja, amely a fák leveleinek mintájára szór árnyékot a belső térre.

Emellett érdemes kiemelni a fényszórók nappali menetfényét is: a ledes csík tökéletesen összefut a hűtőmaszk vonalaival. A belső tér egyértelműen elrugaszkodik a realitás talajától, legyen szó a matt fából és alumíniumból álló padlóról, a „lebegő” ülésekről vagy a különleges kialakítású műszerfalról. A koncepció elkészítésénél az akusztika kiemelt szerepet játszott.

 

Ez nemcsak az utastér hangszigetelésében, de zenei optimalizálásában is megnyilvánul. A Renault felkérte Andrea Cerát, az IRCAM névre hallgató Akusztikai és Zenekutatási Intézet szakértőjét, hogy a megfelelő hangzás kialakításában segédkezzen. Persze nem voltak restek felvenni partnerükkel, a BOSE-val sem a kapcsolatot, így született meg végül a 32 hangszóróval rendelkező audiorendszer.

Minden ülésben elhelyeztek 4-4 személyre szabott hangzásért felelős hangszórót, amelyet két beépített mélynyomó (egy négyliteres elöl, a műszerfal alsó részébe beépítve, valamint egy hátra beépített 25 literes egység), valamint 14 további magas és közepes hangtartományért felelős hangszóró egészít ki. A rendszert egy 12 csatornás digitális erősítő köti össze, amely a Centerpoint jelfeldolgozó rendszerrel ötcsatornás sztereó hanghatást képez.

A motortérbe egy 130 lóerős dízelmotor került. Az erő átviteléről hatsebességes, dupla kuplungos automataváltó gondoskodik, amelynek vezérlőit ezúttal már csak elektromos vezetékek kötik össze a mechanikus egységgel. A koncepció motor kétturbós feltöltést kapott, melynek köszönhetően már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll a 400 Nm-es csúcsnyomaték. Bár a koncepció méretei a jelenlegi Grand Espace dimenzióival megegyeznek, a könnyűépítésnek köszönhetően 250 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen.

A sorozatgyártású verzió érkezésével kapcsolatban még nem közölt hivatalos részleteket a Renault, de nem nehéz kitalálni, hogy jó eséllyel már a jövő őszi Párizsi Autószalonon számíthatunk a bemutatkozására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.