Az Initiale Paris a maga 4,85 méteres hosszával meglehetősen hosszúnak számít, de a méreteket jól leplezik a jól eltalált arányok. Ehhez persze szükség volt a 22 colos kerekekre is, amelyeket jól hangsúlyoznak a szélesen futó, felívelő vállak. A tanulmány legérdekesebb aspektusát talán a tető adja, amely a fák leveleinek mintájára szór árnyékot a belső térre.
Emellett érdemes kiemelni a fényszórók nappali menetfényét is: a ledes csík tökéletesen összefut a hűtőmaszk vonalaival. A belső tér egyértelműen elrugaszkodik a realitás talajától, legyen szó a matt fából és alumíniumból álló padlóról, a „lebegő” ülésekről vagy a különleges kialakítású műszerfalról. A koncepció elkészítésénél az akusztika kiemelt szerepet játszott.
Ez nemcsak az utastér hangszigetelésében, de zenei optimalizálásában is megnyilvánul. A Renault felkérte Andrea Cerát, az IRCAM névre hallgató Akusztikai és Zenekutatási Intézet szakértőjét, hogy a megfelelő hangzás kialakításában segédkezzen. Persze nem voltak restek felvenni partnerükkel, a BOSE-val sem a kapcsolatot, így született meg végül a 32 hangszóróval rendelkező audiorendszer.
Minden ülésben elhelyeztek 4-4 személyre szabott hangzásért felelős hangszórót, amelyet két beépített mélynyomó (egy négyliteres elöl, a műszerfal alsó részébe beépítve, valamint egy hátra beépített 25 literes egység), valamint 14 további magas és közepes hangtartományért felelős hangszóró egészít ki. A rendszert egy 12 csatornás digitális erősítő köti össze, amely a Centerpoint jelfeldolgozó rendszerrel ötcsatornás sztereó hanghatást képez.
A motortérbe egy 130 lóerős dízelmotor került. Az erő átviteléről hatsebességes, dupla kuplungos automataváltó gondoskodik, amelynek vezérlőit ezúttal már csak elektromos vezetékek kötik össze a mechanikus egységgel. A koncepció motor kétturbós feltöltést kapott, melynek köszönhetően már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll a 400 Nm-es csúcsnyomaték. Bár a koncepció méretei a jelenlegi Grand Espace dimenzióival megegyeznek, a könnyűépítésnek köszönhetően 250 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen.
A sorozatgyártású verzió érkezésével kapcsolatban még nem közölt hivatalos részleteket a Renault, de nem nehéz kitalálni, hogy jó eséllyel már a jövő őszi Párizsi Autószalonon számíthatunk a bemutatkozására.