A GS 300h az izmos – és nem utolsósorban kissé borsos áron kínált – GS 450h alá kerül a kínálatba, ami azt jelenti, hogy a nem sokáig maradó, ám finom benzines GS 250-nel együtt immár háromtagúra bővült a közép-felsőkategóriás prémiumsorozat választéka. A 300h hajtáslánca gyakorlatilag változatlanul került át. A lemezek alatt 2,5 literes, Atkinson-ciklusú négyhengeres benzines erőforrás kér szót magának, melynek 181 lóerő teljesítményét és 221 newtonméter nyomatékát egy 143 lóerő és 300 newtonméter leadására képes elektromotor egészíti ki.
Az erő hátsó kerekekhez továbbításában a már ismert, fokozatmentes e-CVT váltó segít. A soros-párhuzamos hibridrendszer összteljesítménye 223 lóerőre adódik. Ideális viszonyok között fogyasztásban a gyáriak szerint 4,7 l/100 km körüli vegyes értékre számíthatunk.
A menetteljesítményekkel még adós a gyár, számításaink szerint a 0–100 km/h közötti gyorsulás körülbelül 8,5 másodpercet fog igénybe venni, a végsebességet pedig 200 km/h-ban limitálják. A 110 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátásnak köszönhetően a luxusautó a kategória egyik legtisztább képviselőjévé lép elő.
A típushoz rendelhető lesz az F-Sport csomag, amely az izgalmas kiegészítők mellett a futómű feszesítését is magával hozza. Újdonságként a már alapból is okos vezetői segédrendszerek köre új funkcióval bővült: immár parkolóhelyről kitolatásnál is képes figyelmeztetni a berendezés az oldalról érkező forgalomra.
Az IS sorozat árazásából kiindulva a 300h kivitel várhatóan egymillió forinttal fog többe kerülni a hathengeres, 209 lóerős benzines 250-esnél, ami azt jelenti, hogy számításaink szerint már 13 millió forinttól be lehet majd szállni az ígéretes hibrid GS-be – ez különben 3 millió forintos felárat jelentene a középkategóriás, sportosabb IS 300h-hoz képest.