Sajnos úgy alakult, hogy csak hétvégi napokat tudtunk választani, ráadásul a nálunk szokásos két éjszaka helyett ezúttal hármat kellett ott töltenünk – mint később kiderült, nagy szerencsénkre. Az első nap szépen indult, már a parkolóban láthattunk olyan gépcsodákat, melyekkel az utcán nem sok esélyünk lenne találkozni.
Megérkezvén első dolgom volt a térkép után nyúlni, amely az 1-es csarnokhoz kalauzolt: Mercedes-Benz. Jobban nem is kezdődhetne, gondoltam. Az első kétségek akkor merültek fel bennem, amikor a papíron hozzánk legközelebbi standhoz is 5-10 percet kellett sétálnunk és keresgélnünk, mindezt persze tetemes mennyiségű ember kavalkádjában, amely az idő előrehaladtával egyre csak nőtt.
Ez azonban semmiség volt ahhoz képest, ami a Mercedes kiállítótermében várt. Férfiak, nők és gyerekek végeláthatatlan hömpölygő tömege várt minket már a kapuban. A genfi kiállítás szabadsága után ez maga volt a pokol, amire sehogy nem lehet felkészülni. Az első kétségbeesés után azért nekiveselkedtünk, hogy végre autókat is láthassunk és fogdoshassunk, de nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, ez nem volt könnyű feladat. Egy-egy fényképért szabályosan meg kellett küzdenünk, hogy legalább az autó egy kis részlete látható legyen.
Sebaj, gondoltam magamban, majd az új S osztály kárpótol bennünket. Sajnos nem így történt: meglepődve tapasztaltuk, hogy a három kiállított autó egyikébe sem lehet beszállni az egyszerű emberfiának, amit felháborítónak találtunk, tekintettel arra hogy az egyik legnagyobb szabású rendezvényről beszélünk, ráadásul a gyártó saját hazájában.
Mindettől függetlenül a hangulat utánozhatatlan, és a komoly igényességgel és odafigyeléssel kialakított dekoráció lélegzetelállító volt, ahogyan az is, amint egy nagy kifutón folyamatosan mozgatták az autókat. Meglepődve tapasztaltuk, hogy két és fél órát töltöttünk el az egyes csarnokban, és ekkor már tudtuk, hogy a következő napunkat is itt fogjuk tölteni.
Senkinek nem szeretném elvenni a kedvét: a nagyobb csarnokok, ahol több gyártó képviseltette magát, sokkal élhetőbbek voltak. Jobban eloszlott a tömeg, és az autókhoz is kényelmesebben oda lehetett férni, bár a fényképezés továbbra is embert próbáló feladatnak bizonyult.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!