A Mercedes persze a színfalak mögött ügyesen keveri a kártyákat, folyamatos frissítésekkel tartja a csúcson típusait. Talán emiatt lehet az, hogy a korosodó C 220 CDI volánja mögött egy pillanatig sem éreztem úgy, hogy modellváltás előtti, kifutó példányban ülnék. Ez pedig annak a jele, hogy Stuttgartban nagyon okosan finomítják az autókat.
Kívülről persze már látszanak az őszülő hajszálak, hiszen az elegáns vonalak, a klasszikus arányok, de leginkább az apróbb részletek, megoldások már nem hatnak oly frissnek, főleg ha mellé állítunk egy olyan Mercedest, amely már a gyártó legújabb formai irányelvei szerint épült.
Az elegancia ellenben tagadhatatlan, a kocsi minden porcikájában hordozza a kifinomultság jeleit. A sportosabbik felszereltség, az Avantgarde már messziről szembetűnik a hűtőmaszkon terpeszkedő méretes csillag révén. Az arányokon látszik, hogy hátsókerék-hajtású autóval van dolgunk, a hosszúra nyúlt motorháztető és a viszonylag rövid csomagtértető jó kiállást kölcsönöz, s az eleganciába némi dinamizmus is vegyül. Nincs másképp ez az utastérben sem, noha a tesztautó az unalmasnak mondható, mégis népszerű fekete kárpit és alumíniumbetét kombinációjával kopogtatott be hozzánk.
A formákon itt is érezhető a kor, azonban az ergonómia, a finom működésű kapcsolók, az ízléses műszeregység hamar feledteti, hogy a modellciklus vége felé lépkedünk. A kilométerórába bújtatott képernyő felbontása példaértékű, visszafogott, de szép grafikákkal szolgál, s minden információt képes kijelezni a navigációtól a hifi adatain át a fogyasztásig, s az autó beállításait is itt végezhetjük el.
A helykínálat a prémium-középkategória színvonala alatt teljesít egy hajszállal, azaz elöl tökéletesen, kényelmesen elférnek még a magasra nőtt emberek is, hátul viszont csak 185 centi magasságig kompromisszummentes a helykínálat. A csomagteret tekintve tisztességes produkciót mutat be a C, hiszen 475 litert bocsát az utasok rendelkezésére.
Az anyagok minőségét nem érheti kritika, puha, kellemes tapintású kárpitot találni mindenütt, s az alapot jelentő műbőr-szövet ülések is igen kellemesek, kényelmesek. Az összeszerelési minőség mindemellett ugyancsak kiváló, lekörözve ebben a tekintetben a 3-as BMW-t.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!