Az új lovag – megérkezett a Caterham AeroSeven

A Caterham mindig is radikális, kompromisszummentes modelljeiről volt ismeretes. Ezúttal egy jövőbe mutató, aerodinamikus modellel állunk szemben.

Csizsek Ádám
2013. 09. 25. 6:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első és legfontosabb, amiben eltér az eddig megszokott 7-esektől az újdonság, az a küllem, azaz az igényesen megformázott héj, s természetesen a műszaki tartalom. Ez az első olyan modell, amelynek kifejlesztésébe jelentősebb mennyiségű pénzt kellett pumpálni, hiszen a Sevenekkel ellentétben sok-sok merőben eltérő megoldással találkozunk. A Caterham a Renault segítségét is igénybe vette a tervezés folyamán, s a régóta rebesgetett, új, közös sportautóra is hatást gyakorol – utóbbi szériává érett végeredménye 2016-ban már megvásárolható lesz világszerte.

Olyan eszközök jelennek meg a tanulmányban, amelyek még korábban soha nem szerepeltek a Caterham repertoárjában: példának okáért kipörgésgátló is beépítésre került. Az AeroSeven alapjait a Seven CSR adta, a kocsitest teljes egészében karbonból készült a 635 kg-os tömeg elérésének érdekében, s számos versenysportból ismert részletet implementáltak az autóba a fejlesztés során.

A látványos küllem az aerodinamika miatt volt fontos, a kormányról számos funkció kezelhető (Road/Race üzemmód váltó, boxutca funkció, előzésre figyelmeztető lámpa), középen pedig egy grafikus kijelző vonja magára a figyelmet, amin sok-sok fontos adat jeleníthető meg – fordulatszám, aktuális sebességi fokozat, sebesség, kipörgésgátló és fékbeállítások, méghozzá valós idejű 3D-s kijelzéssel.

A motorháztető alatt a már ismert, Fordtól származó kétliteres Duratec motor foglal helyet (Caterham Seven 485), szinte könyörögve a magas fordulaton való használatért. A szívó négyhengeresből ezúttal 240 lóerőt sajtoltak ki a szakemberek, ami 4 szekundum alatti 0–100-as sprintet garantál. A csúcsteljesítmény 8500 /1 percnél érkezik, tehát tényleg imád forogni a kétliteres erőforrás, amelyhez hatfokozatú kézi váltót kapcsoltak a britek.

Az új rendszerek mindenképp ígéretesek, s a Caterham jövőbeli sikereit alapozhatják meg, az AeroSeven szériaverziója pedig a gyártó ígérete szerint már jövőre elérhető lesz a vásárlók számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.