Frankfurtban még nem a végleges, de egy ahhoz nagyon közeli verzió mutatkozik be, a Sportvan érkezését a szalonokba pedig nagyjából 2014 közepére várhatjuk. A modell létjogosultsága persze kérdés lehet, ám a Volkswagen ilyen tekintetben nem szokott nagyot tévedni, s a méteresebb Touran, illetve a Golf közti űr betöltésére kiválóan alkalmasnak tűnik a Frankfurtban debütáló újdonság.
A Sportvan egyébként praktikumával, variálhatóságával igyekszik többet adni a Golfnál, s persze helykínálat tekintetében is jobb képességekkel bír. A hátsó üléssor 180 milliméteres úton mozgatható előre-hátra, amivel lehetőség nyílik valamelyest a csomagtér és a hátsó lábtér mérete között dönteni, s az ülések „eliminálásával” pedig több mint 1500 literes teret tölthetünk meg; alapesetben a csomagtartó fél köbméteres.
Kívül-belül tökéletesen ismerős formákkal találkozunk, s ezúttal sem marad el az a fajta rideg elegancia, amely a jelenleg piacon szereplő Volkswagen modellekre jellemző. A letisztult külsőt ugyancsak visszafogott belső egészíti ki – a szellőzők, a díszítőbetétek terén és néhány formai megoldásban tér el nagyobbik Golf a testvérétől. A gyártás előtti utolsó fázisban lévő modell olyan asszisztenseket kapott, mint az XDS+ elektromos differenciálmű, az automatikus ütközésgáltó fék, az elektromos kézifék és a holttérfigyelő, amely a hátsó forgalmat figyelő segéddel dolgozik össze. Ennek eredménye, hogy nem csupán a Sportvan sofőrjét tájékoztatja, hanem a holttérben lévő autóst is figyelmezteti.
A felsoroltak mellett DCC, azaz adaptív futómű, a városi közlekedésben nem ritka koccanásokat elkerülő vészfékrendszer, adaptív tempomat és sávtartó asszisztens szerepel a csomagban. A passzív biztonságról hét légzsák gondoskodik, a kényelmi extrák sorát pedig egyebek mellett 7 hüvelykes érintőképernyős multimédia-rendszer tarkítja. Természetesen lehetőség nyílik prémiumhifi választására: a Dynaudio 400 wattal tölti meg az utasteret.
A Sportvan 4334 milliméteres hosszával 134 millimétert ver elődjére, a jelenlegi Golf ötajtós verziójánál pedig 83 milliméterrel nyúlik hosszabbra, a Variant néven futó kombinál viszont 224 milliméterrel kurtább. A Golf Plusénál 107-tel hosszabb, egészen pontosan 2685 milliméteres tengelytáv szintén jól példázza az előző generációhoz mérhető helykínálatbeli javulást. Szélesség tekintetében sem követi az elődöt a Sportvan, ugyanis míg a korábbi verzió szűkebb volt a Golfnál, az újdonság 8 milliméterrel szélesebb lett.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!