Az új Plus – Frankfurtba jön a VW Golf Sportvan

A Volkswagen Frankfurtban olyan újdonságot mutat be, amely a gyártó kompaktoffenzívájában vesz majd részt.

Csizsek Ádám
2013. 09. 11. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Frankfurtban még nem a végleges, de egy ahhoz nagyon közeli verzió mutatkozik be, a Sportvan érkezését a szalonokba pedig nagyjából 2014 közepére várhatjuk. A modell létjogosultsága persze kérdés lehet, ám a Volkswagen ilyen tekintetben nem szokott nagyot tévedni, s a méteresebb Touran, illetve a Golf közti űr betöltésére kiválóan alkalmasnak tűnik a Frankfurtban debütáló újdonság.

A Sportvan egyébként praktikumával, variálhatóságával igyekszik többet adni a Golfnál, s persze helykínálat tekintetében is jobb képességekkel bír. A hátsó üléssor 180 milliméteres úton mozgatható előre-hátra, amivel lehetőség nyílik valamelyest a csomagtér és a hátsó lábtér mérete között dönteni, s az ülések „eliminálásával” pedig több mint 1500 literes teret tölthetünk meg; alapesetben a csomagtartó fél köbméteres.

Kívül-belül tökéletesen ismerős formákkal találkozunk, s ezúttal sem marad el az a fajta rideg elegancia, amely a jelenleg piacon szereplő Volkswagen modellekre jellemző. A letisztult külsőt ugyancsak visszafogott belső egészíti ki – a szellőzők, a díszítőbetétek terén és néhány formai megoldásban tér el nagyobbik Golf a testvérétől. A gyártás előtti utolsó fázisban lévő modell olyan asszisztenseket kapott, mint az XDS+ elektromos differenciálmű, az automatikus ütközésgáltó fék, az elektromos kézifék és a holttérfigyelő, amely a hátsó forgalmat figyelő segéddel dolgozik össze. Ennek eredménye, hogy nem csupán a Sportvan sofőrjét tájékoztatja, hanem a holttérben lévő autóst is figyelmezteti.

A felsoroltak mellett DCC, azaz adaptív futómű, a városi közlekedésben nem ritka koccanásokat elkerülő vészfékrendszer, adaptív tempomat és sávtartó asszisztens szerepel a csomagban. A passzív biztonságról hét légzsák gondoskodik, a kényelmi extrák sorát pedig egyebek mellett 7 hüvelykes érintőképernyős multimédia-rendszer tarkítja. Természetesen lehetőség nyílik prémiumhifi választására: a Dynaudio 400 wattal tölti meg az utasteret.

A Sportvan 4334 milliméteres hosszával 134 millimétert ver elődjére, a jelenlegi Golf ötajtós verziójánál pedig 83 milliméterrel nyúlik hosszabbra, a Variant néven futó kombinál viszont 224 milliméterrel kurtább. A Golf Plusénál 107-tel hosszabb, egészen pontosan 2685 milliméteres tengelytáv szintén jól példázza az előző generációhoz mérhető helykínálatbeli javulást. Szélesség tekintetében sem követi az elődöt a Sportvan, ugyanis míg a korábbi verzió szűkebb volt a Golfnál, az újdonság 8 milliméterrel szélesebb lett.

A Volkswagen illetékesei szerint a gyártásba kerülő verzió hat négyhengeres turbómotorral lesz rendelhető, 85 lóerőtől egészen 150-ig. Mindegyik Euro 6-os erőforrást start-stop rendszerrel vértezik fel, s akár 19 százalékkal alacsonyabb étvágyról szól a fáma az elődmodell hasonló motorjaihoz viszonyítva. A legtakarékosabb példány a 110 lóerős 1.6 TDI BlueMotion lesz, mindösszesen 3,7 literes étvággyal, 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás, ami a kompakt egyterűek legjobb eredménye egyben. A benzinesek 85, 110, 125 és 150 lóerővel szerepelnek majd a Sportvanben – előbbi kettő vélhetően az 1.2 TSI, utóbbi kettő az 1.4 TSI legfrissebb sorozatára utal.

A sorozatgyártású Golf Plus/Sportvan debütálásának időpontja és helyszíne nem ismert, ám tekintettel arra, hogy a frankfurti koncepció gyakorlatilag késznek tekinthető modell, bizonyára nem kell sokat várnunk a végleges verzióra – szerintünk legkésőbb jövő márciusban, a genfi autószalonon találkozhatunk vele.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.