Frankfurtban még nem a végleges, de egy ahhoz nagyon közeli verzió mutatkozik be, a Sportvan érkezését a szalonokba pedig nagyjából 2014 közepére várhatjuk. A modell létjogosultsága persze kérdés lehet, ám a Volkswagen ilyen tekintetben nem szokott nagyot tévedni, s a méteresebb Touran, illetve a Golf közti űr betöltésére kiválóan alkalmasnak tűnik a Frankfurtban debütáló újdonság.
A Sportvan egyébként praktikumával, variálhatóságával igyekszik többet adni a Golfnál, s persze helykínálat tekintetében is jobb képességekkel bír. A hátsó üléssor 180 milliméteres úton mozgatható előre-hátra, amivel lehetőség nyílik valamelyest a csomagtér és a hátsó lábtér mérete között dönteni, s az ülések „eliminálásával” pedig több mint 1500 literes teret tölthetünk meg; alapesetben a csomagtartó fél köbméteres.
Kívül-belül tökéletesen ismerős formákkal találkozunk, s ezúttal sem marad el az a fajta rideg elegancia, amely a jelenleg piacon szereplő Volkswagen modellekre jellemző. A letisztult külsőt ugyancsak visszafogott belső egészíti ki – a szellőzők, a díszítőbetétek terén és néhány formai megoldásban tér el nagyobbik Golf a testvérétől. A gyártás előtti utolsó fázisban lévő modell olyan asszisztenseket kapott, mint az XDS+ elektromos differenciálmű, az automatikus ütközésgáltó fék, az elektromos kézifék és a holttérfigyelő, amely a hátsó forgalmat figyelő segéddel dolgozik össze. Ennek eredménye, hogy nem csupán a Sportvan sofőrjét tájékoztatja, hanem a holttérben lévő autóst is figyelmezteti.
A felsoroltak mellett DCC, azaz adaptív futómű, a városi közlekedésben nem ritka koccanásokat elkerülő vészfékrendszer, adaptív tempomat és sávtartó asszisztens szerepel a csomagban. A passzív biztonságról hét légzsák gondoskodik, a kényelmi extrák sorát pedig egyebek mellett 7 hüvelykes érintőképernyős multimédia-rendszer tarkítja. Természetesen lehetőség nyílik prémiumhifi választására: a Dynaudio 400 wattal tölti meg az utasteret.
A Sportvan 4334 milliméteres hosszával 134 millimétert ver elődjére, a jelenlegi Golf ötajtós verziójánál pedig 83 milliméterrel nyúlik hosszabbra, a Variant néven futó kombinál viszont 224 milliméterrel kurtább. A Golf Plusénál 107-tel hosszabb, egészen pontosan 2685 milliméteres tengelytáv szintén jól példázza az előző generációhoz mérhető helykínálatbeli javulást. Szélesség tekintetében sem követi az elődöt a Sportvan, ugyanis míg a korábbi verzió szűkebb volt a Golfnál, az újdonság 8 milliméterrel szélesebb lett.
A Volkswagen illetékesei szerint a gyártásba kerülő verzió hat négyhengeres turbómotorral lesz rendelhető, 85 lóerőtől egészen 150-ig. Mindegyik Euro 6-os erőforrást start-stop rendszerrel vértezik fel, s akár 19 százalékkal alacsonyabb étvágyról szól a fáma az elődmodell hasonló motorjaihoz viszonyítva. A legtakarékosabb példány a 110 lóerős 1.6 TDI BlueMotion lesz, mindösszesen 3,7 literes étvággyal, 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás, ami a kompakt egyterűek legjobb eredménye egyben. A benzinesek 85, 110, 125 és 150 lóerővel szerepelnek majd a Sportvanben – előbbi kettő vélhetően az 1.2 TSI, utóbbi kettő az 1.4 TSI legfrissebb sorozatára utal.
A sorozatgyártású Golf Plus/Sportvan debütálásának időpontja és helyszíne nem ismert, ám tekintettel arra, hogy a frankfurti koncepció gyakorlatilag késznek tekinthető modell, bizonyára nem kell sokat várnunk a végleges verzióra – szerintünk legkésőbb jövő márciusban, a genfi autószalonon találkozhatunk vele.