A Toyotától persze aligha láthattunk rizikós lépést, a világ legnagyobb autógyára úgy véli, nem engedheti meg magának, hogy egy-egy meglepő, radikálisan új ötlettel esetleg több vásárlót veszítsen, mint nyerjen. A számok a gyártót igazolják. Az új Corollában is azt érezzük, hogy egy használati eszközben ülünk, nincsenek fellángolások, nem dúl a szerelem, csak a hosszúra nyúlt kapcsolatokra jellemző, kissé hűvösebb szeretet épülhet fel.
A megfontoltságot jelzi, hogy míg a konkurensek részben már réges-rég elfeledték a szívómotorokat, és szinte csakis turbós erőforrásokkal próbálnak megfelelni a teljesítményt, illetve a fogyasztást érintő igényeknek, addig a Toyota továbbra is az egyszerűbb, tehát megbízhatóbbnak vélt és robusztusabb szívómotorokat szerepelteti palettáján. Az már persze csak a jövő kérdése lehet, hogy a japánok mit kezdenek majd a turbós korszakba való szükségszerű belépéssel, mikor az ellenlábasok már nemzedékek tapasztalataival járnak majd a márka konstruktőrei előtt. Hosszú távon visszaüthet hát az a megfontolás, hogy a hibridektől eltekintve a jól kipróbált műszaki repertoár megbízhatóságával takarózva ül babérjain a gyártó.
A Corolla esetében a belépőt a 99 lóerős 1,33 literes négyhengeres jelenti, az erősebbik választás a 132 lóerős, végtelenül kulturált 1,6-os, amely fokozatmentes hatos cvt automatával is kérhető. A két benzines mellett egyelőre egyetlen dízelmotor áll rendelkezésre: a 90 lóerős 1.4 D-4D személyében, amely akár 3,9 liter üzemanyaggal is beéri.
A toyotások a külsőt illetően sem szerettek volna nagyon merész húzásokra alapozni, ennek megfelelően az új Corolla sziluettje az elődjéére hajaz – jellegzetes, de az érzelmektől továbbra is mentes.
A szövetkárpitok és a bőr-szövetek között is elérhető a bézs árnyalat, amely bizony a műszerfalra is felköltözik, s ezzel messze otthonosabbá varázsolja az összképet. Egyébként belül is kissé egyszerű hatást gyakorol ránk a műszerfal, holott próbál játszani a formákkal. A kvarcóra hasznos, de továbbra sem a legszebb kivitelezésű.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!