A fejlesztésben persze az Italdesign is segítséget nyújtott a németeknek, s a végeredmény önmagáért beszél: a crossover a nagy teljesítményű sportautók dinamikáját ötvözi az Audi remek összkerékhajtási rendszerével, amely országútra, versenypályára és valamilyen szinten terepre is alkalmassá teszi a gazdatestet. A markáns teljesítmény az ötliteres, V10-es TDI turbódízelnek köszönhető, amely az összkerékhajtással kombinálva az Audi szerint mindenféle körülmény és burkolat esetében az utak királyává emeli a Nanukot.
A hosszában beépített tízhengeres erőforrás 536 lóerőt és 1000 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére, mindezt úgy, hogy a nyomatékcsúcs már 1500-as percenkénti főtengelyfordulaton jelentkezik. 1900 kg-os tömege ellenére a Nanuknak mindössze 3,8 másodperc szükségeltetik ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsítson, míg a csúcssebesség 305 km/h-ban áll meg.
A gyártó a tanulmánynál ráadásul fogyasztási adatot is közölt, eszerint 7,8 literrel is képes beérni az erőtől duzzadó dízelmotoros szörny. Olyan technikai csemegék sem maradtak ki a tervezés során, mint a szénszálas féktárcsákat alkalmazó fékrendszer vagy az elektromosan szabályozott lengéscsillapítókkal kiegészített adaptív légrugózás.
Utóbbi képes a hasmagasságot is állítani, a Normál szinttől 30 mm-rel alacsonyabbra vagy 40 mm-rel magasabbra, természetesen az aktuális viszonyokhoz megfelelően. A négykerékkormányzásnak köszönhetően a méretes crossover mindössze 10 méteres fordulókörrel büszkélkedhet.
A Nanuk tanulmány 4541 mm hosszú, 1990 mm széles és 1337 mm magas, míg tengelytávolsága 2710 mm hosszúra nyúlik. Hogy az Audinak a későbbiekben komoly tervei lennének az Italdesign hátszelével megalkotott modellel, egyelőre nem tudni, ám kevés a valószínűsége, hogy bármilyen formában látni fogjuk a jövőben az utakon a Nanukot. Ellenben a bivalyerős V10-es dízelmotor, az összkerékkormányzás és az összkerékhajtás későbbi szériamodellekben megjelenhet.