Brutális Audit szült az Italdesign Parcour

Az Italdesign Parcour egy ízben már megmutatta tetszetős vonalakkal szabdalt brutalitását, amelynek hullámait ezúttal az Audi lovagolta meg.

Csizsek Ádám
2013. 09. 11. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fejlesztésben persze az Italdesign is segítséget nyújtott a németeknek, s a végeredmény önmagáért beszél: a crossover a nagy teljesítményű sportautók dinamikáját ötvözi az Audi remek összkerékhajtási rendszerével, amely országútra, versenypályára és valamilyen szinten terepre is alkalmassá teszi a gazdatestet. A markáns teljesítmény az ötliteres, V10-es TDI turbódízelnek köszönhető, amely az összkerékhajtással kombinálva az Audi szerint mindenféle körülmény és burkolat esetében az utak királyává emeli a Nanukot.

A hosszában beépített tízhengeres erőforrás 536 lóerőt és 1000 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére, mindezt úgy, hogy a nyomatékcsúcs már 1500-as percenkénti főtengelyfordulaton jelentkezik. 1900 kg-os tömege ellenére a Nanuknak mindössze 3,8 másodperc szükségeltetik ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsítson, míg a csúcssebesség 305 km/h-ban áll meg.

 

A gyártó a tanulmánynál ráadásul fogyasztási adatot is közölt, eszerint 7,8 literrel is képes beérni az erőtől duzzadó dízelmotoros szörny. Olyan technikai csemegék sem maradtak ki a tervezés során, mint a szénszálas féktárcsákat alkalmazó fékrendszer vagy az elektromosan szabályozott lengéscsillapítókkal kiegészített adaptív légrugózás.

Utóbbi képes a hasmagasságot is állítani, a Normál szinttől 30 mm-rel alacsonyabbra vagy 40 mm-rel magasabbra, természetesen az aktuális viszonyokhoz megfelelően. A négykerékkormányzásnak köszönhetően a méretes crossover mindössze 10 méteres fordulókörrel büszkélkedhet.

A Nanuk tanulmány 4541 mm hosszú, 1990 mm széles és 1337 mm magas, míg tengelytávolsága 2710 mm hosszúra nyúlik. Hogy az Audinak a későbbiekben komoly tervei lennének az Italdesign hátszelével megalkotott modellel, egyelőre nem tudni, ám kevés a valószínűsége, hogy bármilyen formában látni fogjuk a jövőben az utakon a Nanukot. Ellenben a bivalyerős V10-es dízelmotor, az összkerékkormányzás és az összkerékhajtás későbbi szériamodellekben megjelenhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.