A közepes méretű terepessel kapcsolatban egyelőre fukar módon bánnak az információkkal a gyár illetékesei, így a technikájáról egyelőre nem sok mindent tudunk. Annyit azért elárultak a sajtótájékoztatón, hogy elődjeivel összehasonlítva az X-Trail nagyobb méretekkel és alacsonyabb tömeggel érkezik, a csökkentett méretű (vagyis az úgynevezett downsizing jegyében fogant) erőforrások pedig jóval takarékosabbak és tisztábbak lesznek, a kor és a szabályozások kívánalmainak megfelelve.
Annyi bizonyos, hogy a Renault–Nissan relatíve új fejlesztésű 1,6 literes dízelmotorja megtalálható lesz a kínálatban, és valószínű, hogy a benzinfronton szintén 1,6 literes turbómotor gondoskodhat a hajtásról. A kézi váltó mellett természetesen automata is kapható lesz.
A hajtásláncokról kiderült, hogy az összkerékhajtású mellett fronthajtású változat is rendelhető lesz, ami egyrészt jóval – hazánkban mintegy 600-650 ezer forinttal – alacsonyabb vételárat és némileg kedvezőbb fogyasztást fog eredményezni, persze mérsékeltebb tereptulajdonságok mellett. Az összkerekes X-Trailekben a márka továbbfejlesztett és a továbbiakban is forgókapcsolóval vezérelhető All Mode 4×4i nevű rendszere dolgozik majd, és egyebek között visszagurulás-gátló és lejtmenetvezérlő is társul a modellhez.
A gyári fotók alapján az eddig megszokottaktól eltérő formákkal kecsegtető utastér tetszetősnek ígérkezik, s a képek azt is elárulják, hogy akár hét üléssel rendelhető lesz az X-Trail, a nagycsaládosok nagy örömére. Az extrák kínálatáról egyelőre nem tudunk részleteket, de bizonyára megjelennek az opciós listán a ledes fényszórók, továbbá pedig vadonatúj navigációs-multimédiás rendszerrel és modern vezetést támogató biztonsági rendszerekkel találkozhatunk.
Az új X-Trail végleges változatának debütálására már biztosan nem kell sokat várni: legkésőbb jövő márciusig, vagyis a genfi autószalonig biztosan minden kiderül a modellről, hogy aztán elkezdődhessen tavasszal az európai forgalmazás.