Elmúlik a világ dicsősége: turbómotorok a Ferraritól

Sajnos a Ferrarit is rövidesen eléri a turbókorszak szele: a belső berkekből kiszivárgott pletykák arról szólnak, hogy jönnek a feltöltött motorok.

Vajda János
2013. 09. 17. 10:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A teljesítmény szerelmesei persze nem fognak csalódni, ugyanis a kisebb hengerűrtartalmú, kevesebb hengerrel rendelkező feltöltött erőforrások (a jelenlegi 8 hengereseket V6-os, a 12 hengereseket pedig V8-as turbók fogják váltani) a lóerőket tekintve semmivel nem fognak elmaradni jelenlegi társaiktól, ráadásul a maximális teljesítményt minden bizonnyal villanymotorok is fogják emelni a következő generációs Ferrarikban, ugyanis a LaFerrari mintájára egyre több hibriddel találkozhatunk.

Ám papíron hiába teljesítenek majd szépen az új V6-osok és V8-asok, az akár 9000/perc feletti fordulatszámokat biztosan elfelejthetjük, s egyrészt a motorok teljesítményleadása messze nem lesz olyan finom, mint a mostani mesterműveké, másrészt pedig a hangélmény is bizonyára csorbát szenved majd, annak ellenére, hogy a Ferrari mérnökei minden bizonnyal mindent megtesznek a lehető legszebb dallamok előcsalogatása érdekében – de hát csodák sajnos nincsenek.

 

A hírek szerint különben az első szériagyártású turbómotoros Ferrarit 2016-ban üdvözölhetjük, utána pedig a teljes modellpalettára jellemző lesz a feltöltés, ami a modern technikával karöltve – legalábbis papíron – relatíve alacsony károsanyag-kibocsátást tehet lehetővé. A kiszivárgott információk értelmében először a „nagy” V8-as turbóval találkozhatunk, amely az orrmotoros Ferrarik meghajtásáról gondoskodhat, míg a 458-as utódja a V6-ossal később érkezhet.

A rövidesen érkező motorcsaládokról egyelőre nincsenek további információink, ám nem lepődnénk meg, ha a Ferrari a Maserati új generációjú blokkjait használná, természetesen jócskán továbbfejlesztve, s így a csúcsteljesítményeket magasabbra srófolva.

A Maseratinál a háromliteres V6-os jelenlegi formájában 410 lóerőt és 550 Nm-t, míg a 3,8 literes V8-as a nemrégiben általunk is próbára fogott Quattroporte GTS motorházteteje alatt 530 lóerőt, illetve 710 Nm-t tud, de bizonyára bőven van még bennük potenciál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.