A teljesítmény szerelmesei persze nem fognak csalódni, ugyanis a kisebb hengerűrtartalmú, kevesebb hengerrel rendelkező feltöltött erőforrások (a jelenlegi 8 hengereseket V6-os, a 12 hengereseket pedig V8-as turbók fogják váltani) a lóerőket tekintve semmivel nem fognak elmaradni jelenlegi társaiktól, ráadásul a maximális teljesítményt minden bizonnyal villanymotorok is fogják emelni a következő generációs Ferrarikban, ugyanis a LaFerrari mintájára egyre több hibriddel találkozhatunk.
Ám papíron hiába teljesítenek majd szépen az új V6-osok és V8-asok, az akár 9000/perc feletti fordulatszámokat biztosan elfelejthetjük, s egyrészt a motorok teljesítményleadása messze nem lesz olyan finom, mint a mostani mesterműveké, másrészt pedig a hangélmény is bizonyára csorbát szenved majd, annak ellenére, hogy a Ferrari mérnökei minden bizonnyal mindent megtesznek a lehető legszebb dallamok előcsalogatása érdekében – de hát csodák sajnos nincsenek.
A hírek szerint különben az első szériagyártású turbómotoros Ferrarit 2016-ban üdvözölhetjük, utána pedig a teljes modellpalettára jellemző lesz a feltöltés, ami a modern technikával karöltve – legalábbis papíron – relatíve alacsony károsanyag-kibocsátást tehet lehetővé. A kiszivárgott információk értelmében először a „nagy” V8-as turbóval találkozhatunk, amely az orrmotoros Ferrarik meghajtásáról gondoskodhat, míg a 458-as utódja a V6-ossal később érkezhet.
A rövidesen érkező motorcsaládokról egyelőre nincsenek további információink, ám nem lepődnénk meg, ha a Ferrari a Maserati új generációjú blokkjait használná, természetesen jócskán továbbfejlesztve, s így a csúcsteljesítményeket magasabbra srófolva.
A Maseratinál a háromliteres V6-os jelenlegi formájában 410 lóerőt és 550 Nm-t, míg a 3,8 literes V8-as a nemrégiben általunk is próbára fogott Quattroporte GTS motorházteteje alatt 530 lóerőt, illetve 710 Nm-t tud, de bizonyára bőven van még bennük potenciál.