Ghosn elmondta, hogy amennyiben jelentősen megemelkedik az elektromos autók iránti kereslet, a Dacia is részt fog venni az elektromos mobilizációban, így a közeljövőben nagy valószínűséggel elképzelhető egy zéró emissziós szériagyártású Dacia modell.
Bár egyelőre összeegyeztethetetlennek tűnik a külföldi kézben lévő román márka olcsósága a drága elektromos technológiával, de Ghosn elmondta, hogy számos termékhez hasonlóan (gondoljunk csak például a mobiltelefonokra vagy a laptopokra) az egyre szélesebb körű elterjedéssel jelentősen csökkenni fognak a költségek.
Ez egyben azt is jelenti, hogy (jó) néhány éven belül teljesen elérhető közelségbe kerülhetnek az árak tekintetében az elektromos autók, és Ghosn megnyugtatott minket: a Daciát nem tervezik feljebb pozicionálni, marad a konszern úgynevezett ’budget’ márkája, így biztosak lehetünk benne, hogy ha debütál egy elektromos Dacia, a piac legolcsóbbjai között tarthatjuk majd számon.
A technológiai háttér mindenesetre adott, ugyanis mind a Nissan, mind pedig a Renault úttörő szerepet vállalt az elektromos mobilizációban, így mire sorra kerülne egy alacsonyabb árkategóriájú villanyos Dacia piacra dobása, bőven elegendő tapasztalat áll majd a fejlesztők rendelkezésére. A pontos időponttal kapcsolatban egyelőre nincsenek információink, ám nem lepődnénk meg, ha 5-7 éven belül megtörténne a lépés.
Ghosn a nagy elektromos forradalmat az akkumulátorok jelentős fejlődésétől várja, és elmondta, hogy amint kialakul a városokban, illetve a városok között a megfelelő infrastruktúra, gombaként fognak elterjedni a különféle teljesen villanyos, illetve konnektorról tölthető plug-in hibrid modellek. A vezető szerint egyébként 2020-ra az újautó-eladások akár 10 százalékát is ilyen járművek fogják kitenni az európai piacon, vagyis nem véletlen, hogy egyre több márka veszi komolyan a kategóriát.