A Ford a Vignale segítségével lényegében almárkát hozna létre, amelynek égisze alatt prémium modellek születhetnének a jövőben. Ahogy korábban a Ghia márkanév, úgy a Vignale is Torinóból származik, méghozzá egy karosszériaépítő nevét használják a szakemberek, s ugyanúgy, mint a Ghia esetében, csúcsminőségű, a hétköznapi példányoknál több luxust kínáló modelleket mutatnak be hamarosan – az első fecske az új Mondeo.
Arról van szó, hogy a Mondeo Vignale a testvéreinél sokkal igényesebb kivitelben készül, akár a külsőt, akár a belsőt tekintjük. Mindezt a Ford véleménye is alátámasztja, a szakemberek szerint új mércét állít a minőségi termék, valamint a tulajdonos viszonya. Az alapverzióktól a masszív króm hűtőrács, az áttervezett első lökhárító és a króm betétek különböztetik meg a csúcsverziót, továbbá ledes ködfényszórók, 20 hüvelykes könnyűfém felnik és Vignale emblémák sorakoznak fel.
A hozzáadott luxus persze leginkább az utastérben érhető tetten: minőségi bőrrel, tetszetős, gyémántmintás kontrasztvarrással burkolták az üléseket, az ajtópaneleket és a műszerfalat is bőr fedi, ahogy a kormány és a középkonzol is kapott az igényes anyagból. A csomagtartóban pedig az autóhoz járó Vignale bőr utazótáska pihen. A teljesség kedvéért a wifi sem hiányzik a repertoárból.
A vásárlókat is jobban kényezteti a Ford, ugyanis a Vignale megrendelői számára a stílusos összeállításhoz külön segítséget biztosítanak.
A 2015-ös Mondeo-offenzíva egyébként kombi és szedán karosszériával indul, aztán jön az új S-Max is, amely a Mondeóhoz és néhány SUV-hoz hasonlóan szintúgy megkapja a Vignale csomagot. A Ford számításai szerint a vevők 10-15 százaléka választja majd a prémium kiadást.