Újra pácban a Gumpert, végleg bezárhat a gyártó

Az autók iránt rajongók számára ismerősen cseng a Gumpert név, azonban jelenleg úgy tűnik, nem tudják folytatni a gyártást, anyagi gondokkal küzdenek.

Csizsek Ádám
2013. 09. 04. 5:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sajnálatos módon – akár a válság következtében, akár más okok miatt – egyre többen kényszerülnek kapuik bezárására, s ahogy a Wiesmann esetében nehézségek merültek fel, hiszen fizetésképtelen a gyártó, s az Artega ugyancsak komoly bajba került, úgy a Gumpert helyzete is roppant bizonytalan.

Ráadásul nem ez volna az első alkalom, hogy a gyártó bajba kerül: épp tavaly jelentettek fizetésképtelenséget, ám egy hirtelen érkezett szponzor ideiglenesen kihúzta a csávából a Gumpertet. A befektető akkor megvette a teljes márkát, amivel ugyan megoldotta a szorult helyzetet, de egy évre rá ismét anyagi gondokkal kell megküzdeniük.

Hogy miből fakad a Gumpert jelenlegi sikertelensége, azt nehéz megmondani. Könnyen lehet, hogy a számos teljesítményszinten és felszereltséggel gyártott modellek előállítása és tervezése emészt fel túl nagy forrást, de könnyen lehet, hogy inkább az exkluzív típusok közt igénytelennek tűnő belső és nem túl szép külső riasztja el a vásárlókat a kifejezetten pályás használatra épített példányoktól. Manapság már inkább választanak feltűnőbb, egyedibb modelleket a vevők, holott az Apollo például a pályaautókhoz mérhető gyorsaságával hívja fel magára a figyelmet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.