Sajnálatos módon – akár a válság következtében, akár más okok miatt – egyre többen kényszerülnek kapuik bezárására, s ahogy a Wiesmann esetében nehézségek merültek fel, hiszen fizetésképtelen a gyártó, s az Artega ugyancsak komoly bajba került, úgy a Gumpert helyzete is roppant bizonytalan.
Ráadásul nem ez volna az első alkalom, hogy a gyártó bajba kerül: épp tavaly jelentettek fizetésképtelenséget, ám egy hirtelen érkezett szponzor ideiglenesen kihúzta a csávából a Gumpertet. A befektető akkor megvette a teljes márkát, amivel ugyan megoldotta a szorult helyzetet, de egy évre rá ismét anyagi gondokkal kell megküzdeniük.
Hogy miből fakad a Gumpert jelenlegi sikertelensége, azt nehéz megmondani. Könnyen lehet, hogy a számos teljesítményszinten és felszereltséggel gyártott modellek előállítása és tervezése emészt fel túl nagy forrást, de könnyen lehet, hogy inkább az exkluzív típusok közt igénytelennek tűnő belső és nem túl szép külső riasztja el a vásárlókat a kifejezetten pályás használatra épített példányoktól. Manapság már inkább választanak feltűnőbb, egyedibb modelleket a vevők, holott az Apollo például a pályaautókhoz mérhető gyorsaságával hívja fel magára a figyelmet.