Kívülről minimális, de látható változtatásokat eszközöltek a szakemberek, lényegében a Meriva az új Opel Insignia stílusából merít, tőle örökölte a hűtőmaszk krómlécét és a LED-es nappali világítást, illetve formásabb hátsó lámpát. A modernebb megjelenéshez természetesen frissített motorpaletta jár: az újonnan megalkotott, menetpróbán is nyúzott csendes 1.6 CDTI – amely eddig a nagyobb testvér, a Zafira Tourer kiváltsága volt – immár a Merivához is rendelhető lesz.
Képességei mit sem változtak, a 136 LE és a 320 Nm 9,1 szekundumos 0–100-as gyorsulást eredményez, míg a gyártó ígérete szerint a fogyasztása csupán 4,4 liter 100 kilométeren, ami 116 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg. A jövő év során szélesedik a modellpaletta, valószínűleg egy 110, illetve egy 160 lóerő körüli 1,6 literes dízel változattal.
Nemcsak az öngyulladós, hanem valamennyi benzines és gázüzemű motor is teljesíti a szigorú Euro 6-os kipufogógáz-normát, valamint ezentúl új hatfokozatú automatával is kínálják az 1,4 literes turbómotorokat, s a manuális sebességváltókat ugyancsak átdolgozták.
A másik fontos újdonság, hogy a ráncfelvarrás során a Meriva megkapta a legújabb generációs Opel IntelliLink multimédiás rendszerét. Nagy felbontású, hétcolos, színes képernyő, navigációval, ráadásul a tolatókamera képét is ő szolgáltatja. A mai trendeknek megfelelően internetkapcsolatot is kezel, s az okostelefonok alkalmazásainak egy részével képes együttműködni.
„Egy évtizeddel ezelőtt egyedül volt az első Opel Meriva, de most már több mint húsz vetélytárs küzd a piaci részesedésért. Ám az új Meriva flexibilitása és ergonómiája továbbra is utolérhetetlen. Ehhez járulnak olyan jelentős újdonságok, mint a nívós dizájn, az új generációs motorok és sebességváltók, valamint a legújabb IntelliLink-infotainment. Modelloffenzívánk új Merivájával ugyanott állunk, ahol e járműkategória megalapításakor: az élen” – mondta az Opel igazgatója, dr. Karl-Thomas Neumann.