Ezúttal a praktikus Dokker élvezhette az Autó Pult vendégszeretetét. Ez a kocsi lényegében nem más, mint egy személyszállításra alkalmassá varázsolt, de haszonjárműnek szánt modell. A Dacia kínálata napjainkra már kiterjedt: az ötajtósok iránt rajongók számára a Sandero és a pofás Stepway áll rendelkezésre, a szedánokat továbbra is a Logan képviseli, amely hamarosan kombi változattal bővül, az egyterűek szegmensébe pedig a Lodgy férkőzött be. Épp utóbbi miatt kissé érthetetlen lépés a Renault, illetve a Dacia részéről, hogy egy hasonló modell mellé beállítja a Dokkert.
Tesztalanyunk lényegesen többet nem is képes adni testvérénél, leginkább a tolóajtókban, illetve a két részben nyíló hátsó ajtóban különbözik a márkatárstól, valamint kissé magasabb nála. Az autó frontja a Dacia legfrissebb stílusát viseli magán, kedves, kissé bumfordi tekintetet mímelő fényszórókkal, méretes, fekete műanyag hűtőmaszkkal. Az összhatás modern, jópofa, de hátrafelé már elfogyott a lendület a mesterek tollából, s jobbára hagyományos, fantáziátlan vonalakkal, egyszerű hátsó lámpával találkozunk.
Ha kívül nem is, az utastérnek már szinte minden porcikájából sugárzik a spórolás, a puritánság és az egyszerűség. Persze mindezt finoman is meg lehet oldani, ám a Dacia Dokker esetében szemmel látható és fájó megoldásokról kell sajnos beszámolnunk. A műszerfal ismerős a többi modellből: egyszerű, krómkarikás órák, nagy és kemény műanyag felületek, de tisztességes az ergonómia, és korrekt kezelőszervek terülnek el a sofőr és utasa előtt.
Eddig a pontig még nem ér nagy dózis a negatív ingerekből, ám a vezetőülésben helyet foglalva az egyik legkellemetlenebb hibával találkoztam: az ülés rögzítése egyszerűen nem volt jó a tesztautóban, s a komplett széken hintázunk előre-hátra, ráadásul nem is kicsit. Persze legyinthetnénk, hogy biztosan véletlen bakiról van szó, ám a tény, hogy a korábbi Sandero tesztautóban teljesen hasonló tapasztalatokkal gazdagodtam, azt bizonyítja, hogy nem egyedi esetről van szó. A bosszantó kifejezés enyhe a jelenségre, hiszen minden fékezésnél és gázadásnál hintázik a sofőr, ami a biztonságérzetet is jelentősen apasztja.