A legújabb hírek arról adnak tanúbizonyságot, hogy már nem kell sokáig várni: még idén sorozatgyártásba kerülhet a hibrid rendszerű hobbiterepes. A menetteljesítményeknek méltónak kell lenniük a márka imázsához, a motortérben egy kétliteres, turbófeltöltős benzines erőforrás fog együtt dolgozni az elektromotorral, melyek együttes teljesítménye 272 lóerő lesz. A hajtásból adódó plusztömeg ellenére a gyáriak hét másodpercen belüli 0–100 km/h-s sprintet ígérnek, ami megfelel a népszerű 30d modellével.
Pusztán elektromos üzemben is 120 km/h sebességet lesz képes elérni az óriás, ami az autópályázást leszámítva sok esetben jelent emissziómentes haladást. Azonban mit sem ér a sebesség hatékonyság nélkül ebben a kategóriában. A gyártó 3,8 literes norma szerinti vegyes fogyasztást ad meg 100 kilométerre. Csak az elektromotorokat használva akár 30 kilométeren keresztül suhanhatunk hangtalanul, s a relaxációs gyakorlatot csak a kocsi méretei nehezíthetik meg.
A tanulmányautó szériaérett formája arra is rámutat, hogy a sorozatgyártásig valószínűleg minimálisak lesznek a módosítások a külsőt illetően. A legnagyobb változás állítólag az lesz, hogy az akkumulátorok töltésére szolgáló konnektornyílás átkerül a jármű hátuljára.
A BMW lépéselőnyben van a német triumvirátus többi tagjához képest ebben a szegmensben, a végleges modellt ugyanis várhatóan vagy a márciusban megrendezendő genfi autószalonon, vagy a szeptemberi párizsi kiállításon mutatják be. Az új BMW X5-ről összehasonlító tesztünkben ide kattintva olvashatnak részletesebben, annak innovatív hibrid rendszer helyett hagyományos hathengeres dízelmotor dohogott az orrában.