A 2010-es Genfi Autószalonon bemutatkozó, formabontó típus még közel négy év elteltével is képes magára vonni a figyelmet. Ráadásul a Nissan nem bízza a véletlenre dolgot, és folyamatosan frissíti az aprócska crossovert. Legutóbb egy új felszereltségi szintet vezettek be a japánok N-TEC néven, ennek apropóján ismét vallatóra foghattuk az élvezetes városi terepest.
A Juke még az általunk tesztelt fekete metál színben is képes kilógni az utcaképből, ráadásul amellett, hogy hölgyek ugyancsak előszeretettel választják maguknak, férfiként is emelt fejjel szálltam be az autóba. Sőt mi több, a motor beindításától egészen a leállításig széles mosollyal az arcomon váltottam ki néha hasonló, néha pedig éppen ellentétes reakciókat mind a gyalogosokból, mind pedig az autóstársaimból.
Az N-TEC csomagnak hála a külsőt tekintve olyan extrákkal találkozhatunk, melyek valódi férfias autót faragnak az amúgy sem kifejezetten nőies formákból. Ilyenek például az alapáron járó 18 colos „N-TEC” könnyűfém keréktárcsák (melyeket a téli szezon miatt a tesztautónkon kisebbekre cseréltek), a DIG-T exkluzív csomag, ami az alaptól eltérő kipufogóvégeket tartalmazza, a fényes fekete külső tükrök és B oszlop, valamint a sötétített hátsó oldal- és csomagtér-ablakok.
Ezek mellett persze megkapjuk még mindazt, amit a Juke magasabb felszereltségei is tartalmaznak, mint a színre fújt kilincsek, vagy a ködlámpák. Így tehát az alapból is figyelemreméltó külső mellé kapunk még egy adag extravaganciát, ami az erős motorral megspékelve igazán jó összképet ad a Juke-ról. Ráadásul – a további pluszfelszereltséggel együtt – ár/érték arányban is kitűnő választás lehet az N-TEC szint, de az anyagiakról majd később.
A szegmens többi résztvevőjével összehasonlítva viszont praktikumban alulmarad a különc Nissan. Míg elöl szellősen terpeszkedhetünk a hosszú távon kényelmetlen ülésekben, addig hátul 180 centiméter felettiek számára már a fej- és a lábtér is kezd korlátozott lenni, és a magas padlójú csomagtartó is csak az opcionális összkerékhajtás elhagyásával keletkező alsó, 48 literes üreg révén válik negyed köbméteressé. Az anyagok minősége sem éppen lehengerlő.