Az elsőre is könnyedén megállapítható, hogy az autó a 12C alapjait használja fel, míg az átrajzolt orr a P1 stíluselemeit viseli, így nem okoz túl nagy meglepetést az új sportautó. Az összhatásában azonban így is organikusabb, az MP4-12C-nél dinamikusabb a forma. Az általunk is kipróbált 12C-ből érkezett az alkatrészek nagy része, egészen pontosan a 75 százaléka. A részegységeket, úgy mint a felfüggesztést, az aerodinamikai elemeket, a fékeket, a váltóművet és a kerekeket továbbfejlesztették, a motorról nem is beszélve.
A 3,8 literes dupla turbós V8 a 650S-ben a nevéhez hűen 650 lóerőt teljesít, amivel az alapból 620 lóerős teljesítményt még tovább fokozza a McLaren. Emellett a nyomaték 678 Nm-re emelkedett és 3000-es fordulattól egészen 7000-ig a vezető rendelkezésére áll. A hétfokozatú dupla kuplungos váltó maradt, de már a továbbfejlesztett, gyorsabb szerkezetet kapta meg az újdonság.
Ezek összjátéka kereken 3 másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé (ez 3 tizedes fejlődés a 12C-hez képest), de tovább nyomva a gázpedált 200-ig már egy teljes szekundummal gyorsabb az újdonság (8,4 s). Az átalakításokból is kiviláglik, hogy a 650S nem teljesen új modell, inkább a 12C még fókuszáltabb, potensebb kiadása, mint mondjuk a Ferrarinál a 458 Italia és a 458 Speciale, amely történetesen a modell egyik nagy konkurense is egyben. A magasra tett lécnek megfelelően nem csak a gyorsulást, hanem a gyorsaságot is tovább fokozták a brit mérnökök.
A futóművet teljesen áthangolták, például 22 százalékkal keményebb rugókat alkalmaztak, igaz, a szerényebb modellben is csodákra képes hidraulikus futóműállítás lehetősége megmarad. Az új aerodinamikai kialakítás 40 százalékkal több leszorítóerőt termel, amely ráadásul egyenletesebben is oszlik el. Emellett a 650S szélesebb Pirelli P Zero Corsa abroncsokon gördül majd.
A 650S a két hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon ünnepli premierjét és az első megrendelők már a tavasszal elvihetik egy körre újdonsült kedvencüket. Ehhez annyival mélyebben nem is kell a tárcájukba nyúlni: a 650S felára 10 millió forint alatt marad, ami 11-15 százalékos pluszt jelent a 12C-hez képest – ráadásul többlet felszereltséget is tartalmaz. A két modellből összesen erre az évre 1200 értékesítést terveznek.