12C+1 – megjött a McLaren legújabb szuperautója

A McLaren tényleg padlóig nyomja a gázpedált, s újabb modell kiállításával hívja fel magára a figyelmet.

Szabó Péter
2014. 02. 21. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elsőre is könnyedén megállapítható, hogy az autó a 12C alapjait használja fel, míg az átrajzolt orr a P1 stíluselemeit viseli, így nem okoz túl nagy meglepetést az új sportautó. Az összhatásában azonban így is organikusabb, az MP4-12C-nél dinamikusabb a forma. Az általunk is kipróbált 12C-ből érkezett az alkatrészek nagy része, egészen pontosan a 75 százaléka. A részegységeket, úgy mint a felfüggesztést, az aerodinamikai elemeket, a fékeket, a váltóművet és a kerekeket továbbfejlesztették, a motorról nem is beszélve.

A 3,8 literes dupla turbós V8 a 650S-ben a nevéhez hűen 650 lóerőt teljesít, amivel az alapból 620 lóerős teljesítményt még tovább fokozza a McLaren. Emellett a nyomaték 678 Nm-re emelkedett és 3000-es fordulattól egészen 7000-ig a vezető rendelkezésére áll. A hétfokozatú dupla kuplungos váltó maradt, de már a továbbfejlesztett, gyorsabb szerkezetet kapta meg az újdonság.

 

Ezek összjátéka kereken 3 másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé (ez 3 tizedes fejlődés a 12C-hez képest), de tovább nyomva a gázpedált 200-ig már egy teljes szekundummal gyorsabb az újdonság (8,4 s). Az átalakításokból is kiviláglik, hogy a 650S nem teljesen új modell, inkább a 12C még fókuszáltabb, potensebb kiadása, mint mondjuk a Ferrarinál a 458 Italia és a 458 Speciale, amely történetesen a modell egyik nagy konkurense is egyben. A magasra tett lécnek megfelelően nem csak a gyorsulást, hanem a gyorsaságot is tovább fokozták a brit mérnökök.

A futóművet teljesen áthangolták, például 22 százalékkal keményebb rugókat alkalmaztak, igaz, a szerényebb modellben is csodákra képes hidraulikus futóműállítás lehetősége megmarad. Az új aerodinamikai kialakítás 40 százalékkal több leszorítóerőt termel, amely ráadásul egyenletesebben is oszlik el. Emellett a 650S szélesebb Pirelli P Zero Corsa abroncsokon gördül majd.

A 650S a két hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon ünnepli premierjét és az első megrendelők már a tavasszal elvihetik egy körre újdonsült kedvencüket. Ehhez annyival mélyebben nem is kell a tárcájukba nyúlni: a 650S felára 10 millió forint alatt marad, ami 11-15 százalékos pluszt jelent a 12C-hez képest – ráadásul többlet felszereltséget is tartalmaz. A két modellből összesen erre az évre 1200 értékesítést terveznek.

Így sem nevezhető unalmasnak az élet Wokingban, de a McLaren igazán nagy durranása még hátra van. A P13-as kódnéven érkező, továbbra is középmotoros sportmodell minden eddiginél kedvezőbb belépőt kínál a brit sportautó-gyártó világába – a körülbelül 500 lóerős típus 50 millió forint alatti árcédulával érkezik majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.