Természetesen a Kodo formanyelven, és ami talán még fontosabb: egy újdonsült dízelerőforrással. A gyártó jó úton halad afelé, hogy az egész modellpalettáját átalakítsa, és a bárgyú mosolyt éles tekintetre cserélje. A következő lépés pedig a Hazumi – magyarul szökellőt vagy kiugrót jelent – koncepció által előrevetített, a márka jó szokásához híven kevés változtatással szériagyártásba kerülő 2-es típus lesz, amely már ebben az évben piacra kerülhet, amennyiben a tanulmányautó elnyeri a nagyközönség tetszését.
És miért ne tenné? Hiszen a japánok az eddig jól bevált formanyelv uniformizált vonalait használják fel a kiskocsi esetében is, ami jól látszik a gyár által közzétett részletfotón. A nagyobb modellekkel szinte azonos oldalsó törésvonalak és fényszórók talán még agresszívebbé teszik a már megjelent testvéreknél keskenyebb modellt. Óriási meglepetésekre nem számíthatunk az autó formáit illetően.
Annál inkább a motorháztető alatt, hiszen a Mazda legújabb fejlesztésű Skyactiv–D motorcsaládjának eddigi egyetlen, 2,2 literes – 150 vagy 175 lóerős verzióban elérhető – dízeltagja új testvért köszönthet. A kínálatból eddig igencsak hiányzó erőforrás 1,5 literes lesz. Sajnos részleteket egyelőre nem ismertettek a gyáriak, de abban biztosak lehetünk, hogy a nagyobb hengerűrtartalmú társánál kisebb teljesítményt és kedvezőbb fogyasztást fog produkálni.
A Hazumi tanulmánnyal és az újdonsült motorral a genfi autószalonon ismerkedhetünk meg részletesebben. Lapunknak lehetősége nyílik majd váltani néhány szót a Mazda 2 előfutárának tervezőjével is. Már alig várjuk, hogy érdekes információkkal szolgálhassunk.