A Land Rover Range Rover Evoque Autobiography Dynamic vélhetően az autóipar leghosszabb típusnevével rendelkező modellje, de szerencsére nem csak ez az egyetlen különlegessége. A kompakt méretekkel rendelkező modell formái szinte semmit nem öregedtek az elmúlt évben, és a sportváltozat narancsmetál fényezésével még agresszívebbnek hatnak.
A legizmosabb Evoque lemezei alatt is a már ismert kétliteres turbós benzines dolgozik, ám ezúttal már 285 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít (+ 45 LE és +60 Nm), amelyet az új kilencsebességes váltóművön keresztül továbbít az összkerékhajtáshoz. A hivatalos gyári adatokkal egyelőre adós a gyártó, de nem lövünk nagyon mellé, ha 7 másodperc körüli/alatti 0–100-as sprintet és 220 km/h feletti végsebességet prognosztizálunk, miközben a vegyes fogyasztási adat 8 l/100 km körül alakul.
Persze némi erősítésnél többet kínál a legizgalmasabb Evoque. A mérnökök átdolgozták az elektromechanikus kormányművet, amely már élesebb és pontosabb reakciókra képes, de ugyanígy a futómű is feszesebb, élvezetesebb kialakítást kapott. Előre nagyobb, 350 mm átmérőjű tárcsák és jobban harapó féknyergek kerültek, miközben a menetstabilizáló az első kerekek célirányos fékezésével képes csökkenteni az alulkormányzottságot.
Persze nem csupán egy erősebb modellváltozatról van szó, a teljes kínálat gazdagodott néhány aprósággal. Például a szerényebb motorizáltságú verziókhoz is elérhető lesz a csúcsot jelképező Autobiography-szint, mint ahogy a központi rendszer is továbbfejlődik és képes lesz különböző telefonra letölthető alkalmazások futtatására. Előbbi hatféle színű, különösen finom bőrkárpitozás közül kínál választást, miközben szellőztethető üléseket kínál.
Az új modellek a két hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon mutatkoznak be, ahol a nagyközönség megtekintheti a Land Rover Discovery különleges kiadását is. A XXV Edition a modell 25. évfordulóját ünnepli és néhány apró külső és belső kiegészítőben, valamint új színekben tér el a nemrégiben újfent megújult hagyományos típustól.