A kis fogyasztás persze már nem újdonság a kompaktok szegmensében, hiszen legyen szó a nemrégiben debütált Skoda Octavia Greenline verziójáról vagy a hamarosan tesztünkben éhező, 1.5 dCi motoros Renault Méganról, a konkurencia már deciliterekkel a fent említett érték alatt jár. Persze mindez cseppet sem csökkenti az 1.6 CDTI turbódízellel szerelt Astra érdemeit.
Első körben az Opel a motor 110 lóerős, 300 Nm csúcsnyomatékú verzióját teszi elérhetővé az Astrához, egészen pontosan az ötajtós, a szedán és a Sports Tourer néven ismert kombi változathoz. Hatfokozatú sebességváltóval társítva a hajtáslánc az Astrában kerek 12 szekundumos 0–100-as sprintet tesz lehetővé – a kissé lelombozó érték ezúttal is annak köszönhető, hogy az Opel kompaktja a kategória legnehezebbjei közé tartozik.
A 186 km/h-s csúcssebesség mellett leginkább az étvágy figyelemre méltó: az Astra a Magyarországon gyártott, új dízelmotorral 3,7 litert gurít le a torkán vegyes üzemben. „Az új 1.6 ECOTEC turbómotorok és az 1.6 CDTI képezi motorkínálatunk magját és az Opel offenzíváját. Bizonyítják, hogy az Opel immáron nem csupán a szépségben, hanem a csúcstechnológiában is az élvonalat képviseli, első osztályú vezetési élménnyel” – mondta Michael Ableson, a GM európai részlegének alelnöke az újdonság kapcsán. A folyamat persze nem áll meg ezen a ponton, hiszen az 1,7 literes dízelmotor leváltása a 136 lóerős 1.6 CDTI-vel hamarosan folytatódik.