A földgázzal is takarékos a Skoda Octavia

A Skoda egy percig sem kíván ülni a kitűnően sikerült új Octavia babérjain.

Kenéz Tibor
2014. 02. 24. 6:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A svájci kiállításon már így is két újdonságot vehetünk szemügyre a standon. Az emelt hasmagasságú Octavia Scout és az egyelőre csak tanulmányként érkező, de az Octavia CC-t előrevetítő VisionC koncepcióautó mellé csatlakozik harmadikként a G-Tec utónevet viselő gázos verzió.

A gázzal hajtott Octavia a cng-s Golf TGI BlueMotion hajtásláncát örökli, vagyis motorházteteje alá a Volkswagen-konszern kitűnő euro 6-os, 1,4 literes turbós erőforrása kerül, mely ebben az esetben 110 lóerőt és 200 newtonmétert fog teljesíteni. Ha a vezető kizárólag gázzal szeretné hajtani az autóját, akkor 410 kilométert képes megtenni az Octaviával, csak benzin használata esetén 920 kilométer áll előttünk tankolás nélkül (a benzintank 50 literes), ami azt jelenti, hogy mindent kihasználva akár 1330 kilométert is teljesíthetünk egyhuzamban az Octavia G-Teckel, már ha bírjuk.

A 410 kilométeres cng-hatótáv a 15 kilogramm sűrített gázt tárolni képes tank ismeretében egyébként azt jelenti, hogy az autó mindössze 5,4 köbméter gázt fogyaszt el 100 kilométeren, és 97 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

A menetteljesítmények bőven megfelelnek egy átlagos család igényeinek: 11 másodperces 0–100-as sprintidőre és közel 200 km/h végsebességre számíthatunk. Az egyedüli kompromisszumot az 590 helyett körülbelül 500 literre zsugorodó csomagtartó jelentheti, ami persze még mindig nagynak számít.

Hogy hazánkban elérhető lesz-e a G-Tec hajtáslánccal az Octavia, egyelőre nem tudni; a Skoda első cng-hajtással szerelt modellje, a Citigo gázos változata nem elérhető nálunk, mi több, a gázos Golf sem. Ez persze nem zárja ki azt, hogy a hamarosan bemutatkozó Octaviát forgalmaznák hazánkban – akár mondjuk egyedi megrendelésre –, ám ennél nagyobb problémát vet fel a cng-kutak gyakorlatilag nem létező magyarországi hálózata. Reményeink szerint ez változni fog a jövőben, hiszen a sűrített természetes gáznak számos szempontból bőven van létjogosultsága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.