A VW Polo sem rest, elhagyja az aszfaltot

A genfi autószalonra készülvén számos gyártó strapabíróbb, emelt hasmagasságú kivitellel hozakodik elő.

Csizsek Ádám
2014. 02. 27. 13:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A terepes küllemet magára öltők táborához ezúttal a Volkswagen Polo csatlakozik, amely egyúttal frissül is a svájci seregszemlére. Persze a Polo család nem csupán a CrossPolo néven érkező újdonsággal bővül, a németek több modellel indítanak offenzívát: jön a takarékoskodó BlueMotion TDI és a Polo GT, valamint az R-Line csomag is elérhetővé válik a wolfsburgiak komoly kisautójához.

A CrossPolo egészen finom átalakítást kapott. Az ilyenkor megszokott, körbefutó fekete betétek, az emelt hasmagasság és a tetősínek persze nem maradhattak el, de semmi drasztikus nincs az aszfaltról letérő német kisautóban. Persze újak a 17 hüvelykes felnik, továbbá friss színekkel élénkít a VW, és a füstszín hátsó lámpák ugyancsak fokozzák a vizuális hatást.

A CrossPolót kezdetben két TDI-vel lehet majd rendelni, augusztusban pedig a TSI-verziók csatlakoznak a palettához – mindegyik erőforrás teljesíti az Euro 6-os szabványokat. A BlueMotion TDI-szívét a 75 lóerős, 1,4 literes dízelmotor adja, amely 3,1 literes fogyasztással és a 45 literes tanknak köszönhetően 1400 km-es hatótávolsággal kecsegtet. A takarékos verzió persze nem merül ki az étvágytalan dízelmotorban, alacsony gördülési ellenállású abroncsok és teljes aerodinamikai csomag is szerepel a repertoárban.

Ezzel szemben örömszerzésre is képes lesz az új Polo, méghozzá a GTI-n innen, hiszen a BlueGT változat a továbbiakban már a 150 lóerőre (250 Nm) izmosodott 1.4 TSI-t rejti magában, hengerlekapcsolással és hatfokozatú kézi váltóval vagy opcionálisan a gyártó ismert, hetes dupla kuplungos automatájával. Az ültetéssel és néhány optikai finomsággal fűszerezett verzió sem éhes, mindössze 4,8 liter benzinnel beéri 100 km-en.

A Polo családhoz a továbbiakban R-Line csomag is kérhető lesz, ami a külsőt sportosabb lökhárítókkal és 16 vagy 17 hüvelykes könnyűfém felnikkel, az utasteret pedig sportkormánnyal és egyedi kárpitokkal, betétekkel varázsolja hangulatosabbá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.