Egy magyar karitatív akció sajátos kampányba kezd a feszültség csökkentése érdekében. A tervek szerint rövid Petőfi-, Ady-, József Attila- és Faludy-idézetek kerülnek fel autók oldalára. Így a piros lámpánál néhány másodpercre, de a dugóban akár egy órán át is szemünk előtt lehet egy-egy értékes irodalmi idézet. A kampány József Attila születésnapjáig, április 11-ig tart.
Mielőtt kiválasztanák a verseket, a szervezők az autósokat is szeretnék megkérdezni arról, hogy ők milyen idézeteket találnának nyugtatónak a dugóban ülve. Éskovács Péter, az akció egyik szervezője elmondta: az átlag magyar egyre ritkábban olvas. A könyvet olvasók aránya 1987-ben még 12,8 százalék volt, ugyanez az arány a ma már csak 7 százalék körül mozog. Különösen kevés időt töltenek a magyarok versek olvasásával.
A Nemzeti Sütibank fogott újszerű kampányba a költészet népszerűsítése érdekében. Angol mintára könnyen emészthető süti-verseket osztogatnak majd kistelepülések iskoláiban. „A versek azon az autón is olvashatók lesznek majd, amellyel szállítják a sütis költeményeket” – mondta az akció szervezője.